ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

از سفیدی زودرس موها پیشگیری کنیم

 از سفیدی زودرس موها پیشگیری کنیم

 سفید شدن موها قبل از رسیدن به سن 30 سالگی تجربه‌ای غیرطبیعی است که بسیاری از جوانان با آن روبه رو می‌شوند. كمتر كسي هست كه نسبت به اين پديده زودهنگام بي‌تفاوت باشد و براي مقابله با آن كاري انجام ندهد.
در سفيدي زودهنگام موها عوامل مختلفی چون وراثت،‌ استرس، بیماری یا کمبود مواد مغذی که منجر به کاهش تولید ملانین می‌شود، نقش دارند.

هرچند در حال حاضر راهی برای متوقف ساختن پدیده سفیدی زودرس موها وجود ندارد اما می‌توان با رعایت چند نکته مهم، افزایش تعداد تار موهای سفید را به تعویق انداخت. این نکات مهم و كليدي عبارتند از:

 ریشه استرس را در وجود خود بخشکانید.

استرس اگر از حد طبیعی بگذرد و شکل افراطی پیدا کند، تاثیر چشمگیری در تشدید سفیدی موها دارد.  استفاده از روش‌های کاهش دهنده استرس مانند ریلکسیشن، مدیتیشن و ورزش در پیشگیری از سفیدی زودرس مو موثرند.

از معجون کدو استفاده کنید.

این گیاه پیاز مو را تقویت می‌کند و در بهبود رنگدانه‌های موثر است.  برای تهیه معجون کدو، تکه‌های آن را خشک کنید سپس تکه‌های خشک شده را به مدت سه روز داخل روغن نارگیل بخیسانید و این مخلوط را بجوشانید تا مایع سیاهی از آن باقی بماند. این معجون را روی پوست سر خود بمالید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. قبل از آبکشی اجازه دهید این معجون مدتی روی سرشان بماند.

 مایعات بنوشید.

موهای شما هم مانند سایر قسمت‌های بدنتان برای عملکرد بهتر به آب نیاز دارد بنابراین با نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات موهایتان را مرطوب نگه دارید. 

 نوشیدن آب زیاد علاوه بر این که باعث می‌شود شما پوست زیبا، سالم و درخشانی داشته باشید، سموم را از بدن شما خارج می‌کند.

از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید.

رژیم غذایی مناسب نه تنها برای داشتن یک بدن سالم و قوی مفید است بلکه برای داشتن موهای سالم نیز اهمیت زیادی دارد. موهای خشک و ضعیف نتیجه یک رژيم غذایی نامناسب است بنابراین از یک رژیم غذایی متعادل و مناسب که شامل مواد پروتئیني، کربوهیدرات‌ها، آهن، يد، ویتامین‌ها به ويژه A , B و سبزی‌هاي سبز است استفاده کنید و با شکر و چربی خداحافظی کنید تا موهای سالمی داشته باشید.

 ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان