ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

دلایل افزایش طلاق درمذهبی ترین شهر کشور

یکشنبه 19 آذر 1396 | نظرات کاربران ( 0 ) | نویسنده : ---

میزان طلاق در قم بالاتر میانگین کشور است

بعد از شهر بزرگ تهران ، قم که کوچکترین شهر کشور می باشد بالاترین آمار طلاق را دارد .این شهر کوچک با بیش از یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت از هر 4 ازدواجی که در آن صورت می گیرد یک ازدواج منجر به طلاق میگردد .

از ویژگی های شهر قم مهاجر نشین بودن و وجود فرهنگ و زبانهای مختلف در این شهر است . از آنجایی که این شهر وجه مذهبی دارد انتظار می رود که در مسائل مذهب نیز الگو و نمونه باشند ولی بعد از بررسی میزان طلاق ، این شهر جز رکورد دار ترین شهر بعد از تهران به شمار میاید .

قم که از نظر آمار طلاق رتبه دوم را بعد از تهران دارد .در سال حدود 12 هزار ازدواج ثبت می شود و طی بررسی های صورت گرفته در سال گذشته 21.4 درصد ازدواج ها به طلاق منجر شده و این در حالی است که میانگین کشوری طلاق 17.5 درصد است. در واقع در کشوراز هر 6 ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر میشود در صورتی که این آمار در قم از هر 4 ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر میشود .
در سال گذشته دو هزار و پانصد طلاق ثبت گردیده است.

سن طلاق بانوان در شهر قم زیر 25 سال است.

دلایل بالا بودن طلاق در قم

  • اعتیاد :

یکی از مهم ترین دلایل طلاق در شهر اعتیاد است ،طی بررسی های صورت گرفته یکی از دلایل طلاق در شهر قم اعتیاد مردان به مواد مخدر می باشد. بخصوص اعتیاد مردان به مواد مخدر صنعتی که در مدت کوتاه فرد را از دور رندگی خارج میکند .

  • عدم آشنایی طرفین

یکی دیگر از دلایل طلاق در شهر قم عدم آشنایی طرفین است. افزایش طلاق در سالهای اولیه زندگی این مسئله از عدم شناخت افراد از یکدیگر است.

یکی از دلایل مهمی که منجر به طلاق در جامعه امروزی می گردد عدم شناخت قبل از ازدواج است از این رو تحقیقات قبل ازدواج یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد ازدواج موفق است . همچنین دادن وعده های دروغین به یکدیگر را کنار گذاشته و صداقت و یک رنگی را حفظ نمایید و عیب ها اشکالات را از یکدیگر مخفی نکنید .

50درصد طلاق ها در سه سال اول زندگی رخ می دهد . هر چه میزان تحصیلات زوجین بالاتر باشد واکنش آنها به موفقیتهای زندی نیز با احساسات مناسب تری همراه بوده و برای حل مشکلات زندگی از توانایی بالایی برخوردار هستند .

پنج عامل جنسی ، اقتصادی ، شخصیتی ، ارتباطی و اجتماعی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر طلاق هستند، تحقیقات نشان داده که دست کم 60 درصد طلاقهایی که در دادگاههای خانواده صورت میی گیرد، ریشه در مسایل جنسی دارد.

طلاق یک مسئله فردی نمی باشد که عوارض آن تنها دامن افراد درگیر  با آن مسئله را بگیر بلکه ماین خود یک معضل اجتماعی بوده که حتی جامعه را به بندگی و بردگی می کشاند .

 طلاق ضمن از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی کانون خانواده، عواقب بسیاری را برای افراد جامعه داشته و می تواند منشا بسیاری از آسیبهای اجتماعی مانند انحرافات جنسی، خودکشی، فرار از منزل، سرقت، اعتیاد، تکدیگری، ولگردی و... شود.
۹۱درصد زنان قم ‌بدون دریافت کامل مهریه طلاق می‌گیرند.
زنان قم با مشکلات و موانع بسیاری برای تحقق حقوق مالی خود در هنگام طلاق مواجه هستند، این موضوع منجر به محرومیت بیشتر این افراد از دریافت کامل مهریه شده است.

 

برای ورود به صفحه شخصی دکتر مهدی عبدلی ، متخصص اعصاب و روان و مشاور و درمانگر اختلالات جنسی و زناشویی  کلیک کنید.

   ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان