ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

نکته‌اي که بايد درباره چگونگي اصلاح صورت بدانيد

چهارشنبه 25 مرداد 1396 | نظرات کاربران ( 0 ) | نویسنده : مدیریت

  نکته‌اي که بايد درباره چگونگي اصلاح صورت بدانيد

  • بدترين روش اصلاح برخي آقايان عادت دارند ريش خود را با آب و صابون يا فقط با آب، اصلاح کنند. اين روش، جزو بدترين روش‌ها براي افرادي است که پوست‌ خشک دارند يا از بيماري‌هاي درماتيت تماسي و اگزما رنج مي‌برند. زيرا صابون،‌ مخصوصا صابون‌هايي که حاوي کرم هم نيستند، مي‌توانند زمينه خشکي پوست را فراهم کنند بنابراين در قدم اول بهتر است دور اصلاح با آب و صابون يا آب خالي را خط بکشيد. خوبي‌ها و بدي‌هاي خمير اصلاح خمير اصلاح که خيلي‌ها آن را به ‌نام خميرريش مي‌شناسند، معمولا حاوي ترکيب‌هايي مانند روغن، صابون، آب يا الکل است. اين خمير، آنزيم‌هايي دارد که باعث شکستن ساختار پروتئين موها مي‌شود و امکان اصلاح ساده‌تر آنها را فراهم مي‌کند.

به همين دليل برخي از افراد، به‌‌خصوص آنهايي که پوست بسيار حساسي دارند، بعد از استفاده از خمير اصلاح، دچار قرمزي، خارش، سوزش و گاهي هم تيرگي پوست مي‌شوند. چنين افرادي بايد با مشورت متخصص پوست از محصولات مخصوص پوست‌هاي حساس کمک بگيرند. گروهي از افراد نيز از بوي نسبتا نامطلوب خميرهاي اصلاح خوششان نمي‌آيد و نمي‌دانند که اين بو، ناشي از چيست. بد نيست بدانيد که خميرهاي اصلاح، حاوي نوعي ماده شيميايي هستند که خاصيت اين ماده از هم گسستن انسجام موهايي است که قرار است اصلاح شوند. به اين ترتيب، امکان حذف ساده‌تر موهاي صورت فراهم مي‌شود و خشونت، استحکام و زبري موها، کار اصلاح را به کاري خشن براي پوست تبديل نمي‌کند. معمولا يکي از دلايل توصيه به استفاده از افترشيو بعد از اصلاح، همين از بين بردن بوي ناشي از مصرف خمير ريش است.

نحوه استفاده صحيح از خمير اصلاح بهتر است زمان اصلاح را به بعد از دوش گرفتن موکول کنيد تا پوست و موي شما در اثر تماس با آب گرم و بخار آب، به اندازه کافي نرم و براي اصلاح آماده شده باشد. سپس صورتتان را خشک کنيد و با فرچه‌اي نرم، مقداري خميرريش روي پوستتان بزنيد و اجازه بدهيد تا حدود 2 دقيقه بماند. در اين صورت، ترکيب‌هاي موجود در خمير اصلاح هم باعث نرم شدن بيشتر پوست و موهاي زبر مي‌شود و هم با عمق بيشتري به پروتئين‌ها و بافت موها نفوذ مي‌کند و سرعت حذف بهتر آنها را بالاتر مي‌برد. در نهايت اينکه بايد براي پيشگيري از ايجاد التهاب‌هاي پوستي، موهاي صورت را به سمت رشد آنها اصلاح کرد. پس از اصلاح هم کافي است صورتتان را با آب گرم بشوييد. حواستان باشد استفاده از فرچه‌هايي که موهاي نايلوني و زبري دارند، براي پخش‌کردن خمير اصلاح روي صورت اصلا مناسب نيست. فرچه‌هايي که موهاي بسيار نرم و پرحجمي دارند، گزينه‌هاي مناسب‌تري هستند و پوست را تحريک نمي‌کنندچه زماني از خمير اصلاح استفاده نکنيم .

استفاده از خمير اصلاح ممنوعيتي ندارد. فقط افرادي که روي صورتشان زخم يا حتي خراشيدگي‌هاي باز دارند، بايد دور استفاده از اين محصول را خط بکشند. انواع خميرهاي اصلاح، حاوي ترکيب‌هاي شيميايي هستند که در صورت برخورد با زخم‌هاي باز مي‌توانند سوزش و التهاب شديدي را در پي داشته باشند. انواعي از خميرهاي ريش نيز حاوي ترکيب‌هاي شيميايي خاصي مانند ترکيب‌هاي موجود در مواد شوينده و پاک‌کننده خانگي هستند بنابراين استفاده از آنها براي پوست‌هاي سالم هم مي‌تواند سوزش و التهاب فراواني را به ‌دنبال داشته باشد. توصيه مي‌شود هميشه از محصولاتي با برندهاي معتبر، استفاده کنيد و زماني که خراش و زخمي روي پوستتان داريد، تا بهبود آن زخم، خمير اصلاح به کار نبريد. هرگاه خمير اصلاح جديدي خريداري کرديد، براي اطمينان از حساسيت‌زا نبودن، کمي از آن را حدود 5 دقيقه روي قسمتي از پوست بازوي خود بزنيد. اگر دچار سوزش و خارش نشديد يا پوستتان قرمز و ملتهب نشد، يعني به اين محصول جديد حساسيت نداريد;اين روزها محصولاتي به ‌نام ژل اصلاح در بسته‌بندي‌هاي تيوبي و قوطي‌اي به بازار آمده‌اند که بدون کف هستند و از اين نظر، استفاده از آنها ساده‌تر از استفاده از کف يا خميرريش است.

ژل‌ها، حاوي مواد نرم‌‌کننده، آبرسان و مرطوب‌کننده هستند و نرمي بيشتر پوست بعد از اصلاح را به ‌دنبال دارند. برخي از اين ژل‌ها،‌ ترکيب‌هاي گياهي مانند عصاره خيار و آلوئه‌ورا هم دارند که اين عصاره‌هاي گياهي مي‌توانند به نرمي و لطافت پوست در طول و بعد از اصلاح، کمک بيشتري بکنند. گليسيرين موجود در اين محصولات هم يکي ديگر از ترکيب‌هايي است که نرم شدن پوست و بهبود شرايط اصلاح را به دنبال دار     بيشتر ژل‌هاي اصلاح هم مانند خميرهاي اصلاح، حاوي الکل هستند و در مواردي مي‌توانند باعث آزار پوست افراد داراي پوست‌هاي حساس بشوند اما برخي ژل‌ها، بدون الکل هستند و روي بسته‌بندي آنها، عبارت;بدون الکلنوشته شده است. اين محصولات بدون الکل براي افرادي که دچار پوست‌هاي خشک و حساسي هستند، محصولات مناسب‌تري محسوب مي‌شوند. در مجموع، تفاوت بارزي بين ژل و خمير اصلاح وجود ندارد اما ژل‌هاي اصلاح، پوست را نرم‌تر مي‌کنند و به ‌دليل وجود مواد معطر، بوي ناخوشايند خميرهاي اصلاح را ندارند. ژل اصلاح هم بايد بعد از شستن پوست با آب ولرم، حدود 2 تا 3 دقيقه قبل از اصلاح روي پوست باقي بماند.

 ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان