ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

چه زمانی نوشیدن آب موجب ایجاد کبد چرب می‌شود؟

چه زمانی نوشیدن آب موجب ایجاد کبد چرب می‌شود؟

شایع‌ترین دلیل ایجاد کبد چرب آب خوردن بین غذا، استرس، مصرف الکل، مصرف دارو بیش از حد معمول و مصرف غذاهای فست‌فودی مثل سوسیس و کالباس و پنیر پیتزا است.

وجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیش از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار شده است. بیماری کبد چرب امروزه با تغییر در نحوه غذاخوردن و گرایش مردم به مصرف فست ‌فود بیشتر به چشم می‌خورد. 

دکتر علی حسینی، متخصص طب سنتی گفت: کبد چرب به دلیل کاهش تحرک و تغذیه نادرست ایجاد می‌شود. در واقع به اختلال مزمن و بدون علامت در کبد که به دلیل تجمع چربی و التهاب در کبد بروز پیدا می‌کند، کبد چرب می‌گویند. شایع‌ترین دلیل ایجاد کبد چرب آب خوردن بین غذا، استرس، مصرف الکل، مصرف دارو بیش از حد معمول و مصرف غذاهای فست‌فودی مثل سوسیس و کالباس و پنیر پیتزا است.

او همچنین گفت: کبد به طور طبیعی مزاج گرمتر دارد بنابراین سرد شدن آن بر اثر عوامل مختلف می‌تواند توانایی کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها کم کند و موجب انباشته شدن چربی در بافت کبد و ایجاد کبد چرب شود .بنابراین مصرف ترشی‌ها به ویژه سرکه و آبغوره، خوراکی‌های سرد مثل ماست، دوغ ترش، خیار و کدو یا نوشیدن مایعات سرد باعث سرد شدن کبد می شود که مصرف آنها باید محدود شود. همچنین کاهش وزن ناگهانی، تغذیه نادرست و مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات به همراه گرسنگی طولانی مدت به ایجاد کبد چرب می انجامد.
دکتر حسینی گفت: مصرف سرکه سکنجبین، سالاد سبزیجات شامل هویج، کلم و روغن زیتون توصیه می‌شود. همچنین مصرف سیب با پوست به هنگام صبح و شب و مصرف عرق کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه‌تره نیز مفید است. مصرف خاکشیر و عرق ترنجبین نیز موثر است. همچنین برای سرخ کردن غذا بهتر است از روغن کنجد و زیتون استفاده شود.

 ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان