ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

چگونه ناخن های خوش فرم داشته باشیم

 آناتومی ناخن:

ناخن از بافت سخت و مرده ای به نام کراتین ساخته شده است و نوک حساس انگشتان را در برابر آسیب حفظ میکند. از جمله مشکلات شایع ناخن ، تغییر شکل آن و درد یا التهاب پوست اطرافش است. شایع ترین علت تغییر شکل ناخن ،آسیب و عفونت های قارچی هستند.با وجود این بیشتر بیماری های پوستی رایج و از جمله پسوریازس و اگزما هم می توانند بر رشد و ظاهر ناخن ها تاثیر بگذارند. حدود 6 ماه تا یک سال هم طول می کشد که ناخن از دست رفته جایگزین شود. بنابراین لازم است درمان مشکلات ناخن هم به همین مدت ادامه پیدا کند.

چگونه ناخن های خوش فرم و زیبا داشته باشیم: 

دقیقا مانند موها و پوست شما، ناخن‌هایتان هم به توجه زیادی احتیاج دارند تا بهترین جلوه‌ی خود را داشته باشند. در این مطلب با راهکارهایی آشنا خواهید شد تا بتوانید به بهترین وجه ناخن‌هایتان را بیارایید.

به همان میزان که  یک لاک ناخن خوب را دوست داریم، بهترین رنگ هم قادر نخواهد بود ناخن‌هایی شکننده و سست را از دید دیگران مخفی کند.

دقیقا مانند موها و پوست شما، ناخن‌هایتان هم به توجه زیادی احتیاج دارند تا بهترین جلوه‌ی خود را داشته باشند. در این مطلب با راهکارهایی آشنا خواهید شد تا بتوانید به بهترین وجه ناخن‌هایتان را بیارایید.


توت فرنگی:

از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی بیوتین است، حتما باید آنرا در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشید. بعلاوه، این میوه دارای آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت شما کمک زیادی می‌کند.

تخم مرغ: 

تخم مرغ نیز منبع خوبی برای بیوتین و همچنین پروتئین است. ناخن‌ها از کراتین ساخته شده‌اند، یعنی همان پروتئینی که فولیکل‌های مو از آن بوجود می‌آیند. مصرف مقدار زیادی پروتئین، درست مانند کاری که با مو می‌کند، پایه‌ی ناخن را نیز قوی‌تر خواهد کرد. پس، افزودن مقدار مناسبی گوشت به برنامه‌ی غذایی‌تان هم می‌تواند به روند رشد وتقویت ناخن‌هایتان کمک کند.

 کلم بروکلی : 

غذاهایی که حاوی سیستئین (آمینو اسیدی که کراتین می سازد) هستند هم باید در لیست خرید شما باشد. کلم بروکلی نه تنها حاوی سیستئین است، بلکه حاوی مقدار قابل توجهی آهن نیز هست. کمبود آهن می‌تواند باعث شود ناخن‌هایتان به درون انحنا پیدا کنند.

 برداشتن اکستنشن ناخن : 

 

اگر ناخن‌هایتان را اکستنشن کرده‌اید، یا اگر کاشت ژله‌ای داشته اید، هیچ‌وقت نباید خودتان برای در آوردن یا پاک کردنش تلاش کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ناخن‌هایتان یا می‌شکنند یا شکننده می‌شوند یا در بهترین حالت زبر و زمخت خواهند شد.

 جویدن ناخن‌ها : 

اگر ناخن‌هایتان را بجوید، باید آ رزوی داشتن ناخن‌هایی بلند و قوی را ببوسید و کنار بگذارید! همچنین این کار بهداشتی هم نیست. همیشه ناخن‌های شما نسبت به انگشتانتان دو برابر میکروب دارند! برای اینکه این عادت از سرتان بیفتد، همیشه لاک بزنید. در اینصورت شاید دیگر دلتان نیاید که مانیکور زیبایتان را خراب کنید.

 سیگار کشیدن : 

دیگر ما نباید بگوییم که سیگار کشیدن بد است! اما چون سیگار کشیدن روی ظاهر ناخن شما هم تاثیر می‌گذارد، پس به ناچار باید آنرا در فهرستمان وارد می‌کردیم.

از آنجایی که سیگار کشیدن چرخش خون در بدن را کاهش می‌دهد، نتیجتا مقدار بیوتینی که وارد جریان خون می‌شود محدود می‌شود، بدین معنی که ناخن‌های شما مواد مغذی مورد نیازشان برای سالم ماندن را دریافت نمی‌کنند. بعلاوه سیگار کشیدن می‌تواند ناخن‌ها و حتی انگشتانتان را زرد کند!

 کمبود روی : 

شاید تعجب کنید، اما نقاط سفید رنگ روی ناخن‌ها کمبود کلسیم را نشان نمی‌دهند! در واقع در برنامه‌ی غذایی شما کمبود روی (زینک) وجود دارد. دقیقا همانند آهن و بیوتین، زینک هم برای تشکیل کراتین ضروری است. انواع آجیل و دانه‌ها مانند بادام، بادام زمینی، و تخمه‌ی آفتابگردان، منابعی سرشار از روی هستند. پس در مصرف آن‌ها تعلل نکنید.

 چند نکته دیگر برای استحکام بیشتر ناخن : 

خیلی از دختران و خانمها از اینکه جنس ناخنهایشان سست بوده و دیر به دیر بلند می شوند و یا پس از بلند شدن سریع می شکننداحساس ناراحتی می کنند که خیلی از آنها ممکن است به کاشت ناخن رو بیاورند که آن هم می تواند به ایجاد قارچ و یا عوارضی که خود بحث مفصلی دارد منجر شود.

 اگر جزو آن دسته از دوستانی هستید که با روشهای جدید و مضر امروزی درجهت داشتن ناخنهایی زیبا مخالفید و تنها دوست دارید ناخنهایی خوش فرم و خوش حالت داشته باشید بهتر است با نوع لاک زدن که بسیار در این امرمهم است تا حدودی به نتیجه ی مطلوبتان برسید.

 به این ترتیب عمل کنید که:

 پیش از هرچیز بهتر است هفته ای دوبار از آبلیمو برای سفید شدن و استحکام آنها استفاده کنید یعنی آنها را به مدت 10 دقیقه در آبلیمو قرار دهید و بعد بشویید.

حتی اگر ناخنهایتان کاملا کوتاه است بهتر است ابتدا یک لایه لاک روی تمامی آنها بزنید پس از اینکه از خشک شدنشان مطمئن شدید یکبار دیگر نیز این کار را انجام دهید و سعی کنید حتما یکدست و تمیز لاک را روی ناخنها بزنید. باز هم باید از خشک شدنشان اطمینان حاصل کنید.

 در مرحله ی سوم برای آن عده که ناخنهایشان کاملا کوتاست تنها یک لایه روی نوک ناخنها زده شود که این برآمدگی نه چندان محسوس با برجستگی کمی که روی نوک ناخن ایجا میکند آن را خوش فرمتر نشان خواهد داد.

اما کسانی که کمی ناخن دارند بعد از زدن این لایه روی نوک ناخنها باز پس از خشک شدن خیلی تمیز و یکدست یک لایه ی دیگر نیز لاک بزنند .

 ناگفته نماند این چند لایه لاک زدن می تواند از ناخنها در برابر عواملی که باعث شکسته شدنشان می شوند نیز جلوگیری کنند که حتما بهتر است تمیز و یکدست انجام شود که خود مستلزم خشک شدن هربار زدن لاک بر روی ناخنهاست.

گاهی می توانید لایه ی آخر از لاک بیرنگ استفاده کنید که هم به براق شدن آنها کمک می کند و هم لایه ای محافظ روی لاکهای  قبلی می شود.

اگر هم تصمیم به طراحی روی ناخنهایتان داریدآن را در پایان و قبل از لاک بیرنگ انجام دهید.

 

برای دسترسی به پزشکان پوست ،مو و زیبایی کلیک نمایید .

 

https://goo.gl/MuiQaV

 

 

 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان