ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

گرسنگی و تغذیه موها

مو نیز گرسنه می شود

مو ها اگر تغذیه نشوند هرگز رشد نخواهند کرد .موهایی که تغذیه نمی شوند ظاهر شفاف و سالم ندارند . در واقع موی سر برای رشد نیاز به ویتامین و ممواد معدنی دارد تا بتواند به خوبی رشد کند 0

برای تولید جوانه های تازه مو پوست سر نیاز به اسید ریبونوکلئیک (RNA) دارد . روی و اسید فولیک و ویتامین B12 برای رسیدن به این هدف از اجزای ضروری هستند . برای تولید گلیکوژن کافی به منگنز و آهن نیز ضروری می باشد .

چگونگی دریافت مواد مورد نیاز مو ؟

  • بهترین منابع غذایی منگنز:

تمام منگنز مورد نیاز برای رشد موها با استفاده از غلاتی که مصرف می کنیم مانند دانه‌های خشک گیاهی مثل گردو،بادام، فندوق ، گندم کامل و ... کسب کنید . سایر مواد غذایی که دارای منگنز هستند می توان به شیر، صدف ماهی ، دل و جگر و قلوه اشاره کرد.

  • بهترین منابع غذایی آهن :

آهن نیز برای رشد مو بسیار موثر است که درغلب منابع پروتئینی یافت می شود همانند جگر که یک منبع غذایی غنی از آهن است.برای افرادی که خام خوار هستند میتوانند آهن مورد نیاز ود را از موادی مانند سویا ، لوبیا، لوبیا چیتی،عدس ، نخودفرنگی کسب کنند .

 

 

  • بهترین منابع غذایی ویتامین B12:

گوشت قرمز ، جگر،قلوه ،شیر ، تخم مرغ ،ماهی ،گوشت قرمز از بهترین منابع غذایی دارای ویتامین B12  می باشند . همچنین ویتامین B12  در سبزی‌های پربرگ سبز، کلم بروکلی و گل کلم وجود دارد .

  • بهترین منابع غذایی اسید فولیک :

اسید فولیک بخشی از گروه ویتامین ب – کمپلکس می باشد .در واقع این ماده نه تنها برای رشد مو بلکه بدن برای ادامه حیات به آن نیاز دارد . جگر و صدف ماهی بهترین منابع غذایی اسید فولیک می باشد .اگر دسترسی به این مواد غذایی ندارید از مصرف عدس و یا جوانه گندم غافل نشوید .

برای ورود به صفحه شخصی کلینیک پوست و مو و زیبایی حکیمان کلیک کنید.

   ( عضو کانال تلگرامی پزشکان ایران شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان