ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

تعیین روز زایمان با کمک سونوگرافی

چهارشنبه 6 آبان 1394 | نظرات کاربران ( 0 ) | نویسنده : مدیریت

اکثر خانم های باردار در زمان تعیین شده نوزاد خودشان را به دنیا نمی آورند.

در واقع تنها ۵ درصد نوزادان در زمان مشخص شده به دنیا می آیند و بقیه بین دو الی سه هفته زودتر یا دیرتر متولد می شوند. 

محققان می گویند اندازه گیری طول گردن رحم (سرویکس) بین هفته های ۳۷ تا ۳۹ بارداری می تواند مشخص کننده قریب الوقوع بودن زایمان باشد. 

زمانی که به زایمان نزدیک می شویم، بدن مادر خودش را برای این فرآیند مهم آماده می کند. یکی از تغییرات به وجود آمده نرم شدن و تغییر شکل گردن رحم است.

نتیجه بررسی نشان داد که طول سرویکس کمتر از ۳۰ میلیمتر در نزدیکی روزهای زایمان مساوی با احتمال کمتر زایمان طی ۷ روز آینده خواهد بود. در این افراد احتمال زایمان طی یک هفته آینده کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود. 

اما در صورتی که طول سرویکس ۱۰ میلیمتر باشد، احتمال زایمان طی ۷ روز آینده بیشتر از ۸۵ درصد است. 

آنها برای این تحقیق ۷۳۵ زن را مورد بررسی قرار داده اند. بارداری همه آنها یک قلو و وضعیت جنین نیز در رحم آنها طبیعی (سفالیک) بوده است.

خانم های باردار همیشه می خواهند از روز دقیق زایمان شان مطلع باشند تا بتوانند برای این رویداد مهم برنامه ریزی کنند. محققان می گویند تعیین دقیق تر زمان زایمان به کاهش اضطراب کمک زیادی خواهد کرد.

گردن رحم چیست؟

گردن رحم (سرویکس) قسمت باریک، لوله شكل و تحتانی رحم است كه به طرف مهبل كشیده می شود. (كلمه cervix در لاتین به معنای گردن است) در شرایط غیر حاملگی، گردن رحم به میران كمی باز است. در زمان حاملگی ترشحاتی این لوله را پر می كنند و سد محافظی به نام پلاک موكوسی تشكیل می دهند. در طی یک حاملگی طبیعی، گردن رحم تا اواخر سه ماهه سوم حاملگی قوامی سفت داشته، طول آن بیشتر است و بسته می ماند و در سه ماهه پایانی معمولا نرمتر، كوتاه تر و متسع شده و برای زایمان آماده می شود.

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان