ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

20 نکته طلایی برای مراقبت از موها

چهارشنبه 25 مرداد 1396 | نظرات کاربران ( 0 ) | نویسنده : مدیریت

20 نکته طلایی برای مراقبت از موها

مراقبت از موی سر در زیبایی و سلامت انسان نقش بسزایی دارد. ریزش مو اتفاقی طبیعی است که در بدن افراد, با هر جنس و سنی رخ می دهد. این امر زمانی غیر طبیعی می شود که رویش مجدد مو و جایگزینی تارموهای جدید به جای موهای ریخته شده, انجام نشود. در این مقاله به 20 راهکار کاربردی و مفید برای مراقبت از موی سر ارائه می شود: 

1- در طول روز آب فراوان مصرف کنید و تغذیه ای متعادل داشته باشید. در خوردن هیچ چیزچیزیزیادهروییاپرهیزکامل نکنید.

2- سبزیجات سبز و میوه های زرد و خرما حاوی آهن فراوان هستند. مواد غذایی سرشار از آهن را به وفور مصرف کنید. زیرا کمبود آهن می تواند یکی از علل ریزش مو باشد. البته الزاما دلیل ریزش مو, فقر آهن نیست.

3- مواد غذایی حاوی زینک (روی) سلنیوم و اسیدهای چرب ضروری مصرف کنید. 
4-موهای بلند خود را محکم نبافید و آن را بصورت دم اسبی نبندید. اگر در طولانی مدت این کار ادامه یابد, صدمات جبران ناپذیری در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

5-از وسایلی که موهایتان را به شدت داغ می کند, خودداری کنید. بسیاری از خانمها از اتوی مو و سشوارهای پرقدرت و داغ که در فاصله نزدیکی از موی سرشان قرار می دهند,به کررات استفاده می کنند. این کار آسیب جدی به مو وارد می کند. تعداد دفعات انجام این نوع کارها را به حداقل برسانید.

6- آفتاب همانطور که به پوست آسیب می رساند, به موها هم آسیب می رساند. در معرض آفتاب قرار دادن زیاد موها موجب از دست دادن رنگ موها می شود. گاهی نیز موجب سفیدی موها میشود.

7-کلر موجود در آب استخرها, برای مو مضر است. در هنگام شنا حتما از کلاه شنا استفاده کنید و بعد از بیرون آمدن از آب استخر, حتما موهای خود را خوب آبکشی نمایید. 
8- آب باران حاوی مقدار زیادی آلودگی و مواد شیمیایی است که اصلا مناسب برای موهای سر نیست. لذا از در معرض قرار دادن موهای سرتان زیر باران اجتناب کنید, به خصوص در ساعات اولیه بارش.

9- ماساژ پوست سر سبب خونرسانی به ریشه موها می شود. خوب است هفته ای دو بار پوست سر خود را به مدت 10 دقیقه با روغن گرم ماساژ دهید. 
10-افرادی که موهای چربی دارند, بهتر است موهایشان را بیش از حد شانه نکنند همچنین. شانه زدن زیاد در افرادی که موهای خشکی دارند باعث بروز یا تشدید موخوره میشود.

11-به هیچ وجه خود درمانی نکنید. مصرف بیش از حد بعضی از داروها مانند ویتامین آ, به موها آسیب میرساند.

12-  گرفتن رژیمهای سخت غذایی برای کاهش وزن،آسیب جدی به پیاز مو می رساند ،سعی کنید بیش از یک کیلودر ماه وزن کم نکنید.

13-اگر مشکل تیروئید دارید ،درمان آن برای داشتن موی سالم ضروری است. 14-از یک شامپو ملایم وبا کیفیت خوب واستاندارد ویک نرم کننده خوب جهت شستن موها و حالت دادن آن  استفاده کنید.

15- پرهیزاز مواد شیمیایی که در رنگ موها ودکلره ها وجود دارند در جلوگیری از ریزش مو موثراست.
16-سیگار نکشید : سیگار کشیدن خون رسانی  به پیاز مو را کاهش می دهد .بنابراین سبب ریزش مومی شود

17- آنتی اکسیدانهای مثل ویتامین C,Eوبتاکاروتن ها برای رشد مو مناسب است.
18-مدیتیشن ویوگا در کاهش استرس که عامل جدی ریزش مو است کمک کننده اند. 
19-اگر در خانواده طاسی ارثی دارید ودر بررسی فقر آهن ،کم خونی وتیرئید مشکلی ندارید می توانید ماینوکسیدیل را شروع کنید. ((خانمها 2%وآقایان 5%که بصورت 1سی سی صبح و1سی سی شب جلوی سر مالیده میشود.))

20-ریزش مو بعد از استرس شدید ،زایمان ،تب شدید ،عمل جراحی پراسترس ،سفر طولانی و... طبیعی است و2 ماه پس از واقعه شروع می شود و4 تا 6 ماه طول می کشد وخوبخود ریزش متوقف می شود.

 ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان