ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

رادیوگرافی پانورکس چیست

این دستگاه با امکان تنظیم پوزیشن های متفاوت و تغییر کنتراست، روشنایی و اشعه گاما شرایط تصویر برداری مناسب حتی از کودکان را نیز مهیا میسازد.حس گرهای مورد استفاده در این دستگاه از نوع حس گرهای دستگاه های سی تی اسکن می باشد که تاثیر مستقیم وبسزائی در افزایش کیفیت درمانهای دندانپزشکی خواهد داشت.

- علاوه بر افزایش کیفیت گرافی از مزایای دیگر دستگاه میتوان به کاهش مدت زمان تصویربرداری کلی دندانها اشاره کرد زمان تصویربرداری نسبت به دستگاه پانورکس قدیم از17ثانیه به 10ثانیه کاهش یافته همچنین بلافاصله بعد از انجام تصویربرداری میتوان تصویر پانورکس را در مانیتورمشاهده ودر صورت نیاز با تغییرتنظیمات تصویر بهتری تهیه کرد این قابلیت باعث به صفررسیدن امارپرت فیلم شده است.

 از دیگر امکانات تخصصی دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تصویری که با دستگاه پانورکس معمولی گرفته می شود معمولا جهت دیدن یک نمای کلی از هر دو فک و تعداد دندانها و ریشه های نهفته در فک می باشد اما در دستگاههای پانورکس دیجیتال وضوح تصویر با بزرگنمایی به قدری بالاست که همانند گرافی پری اپیکال ( تک دندان ) طول ریشه تمامی تک دندانها را به وضوح مشاهده کرد و با این مفهوم که میتوان از کلیه دندانها با یکبار تاباندن اشعه گرافی پری اپیکال (تک دندان) تهیه نمود.
از دیگر قابلیت های تخصصی این دستگاه اندازه گیری دقیق پوسیدگی هردندان برای درمانهای ترمیم و عصب کشی است .
همچنین طول ریشه نیز در درمانهای ایمپلنت و ارتودنسی حائز اهمیت است که با استفاده از این دستگاه قابلیت اندازه گیری و مشاهده آنلاین توسط پزشک معالج وجود دارد.

 

عكس راديولوژي دندان به چه درد مي خورد؟

عكس راديولوژي دندان پزشكي تصويري است كه دندان ها، استخوان ها و بافت هاي نرم اطراف آنها را نشان مي دهد و پزسك آن را براي تشخيص مشكلات دهان، دندان و فك در خواست مي كند.
تصاوير راديولوژي دهان مي توانند پوسيدگي ها، دندان هاي نهفته (مثلا دندان عقل) و تحليل استخوان هاي فكي را نمايان كنند.

 

چرا دندان پزشك به تصوير راديولوژي نياز دارد؟

دندانپزشك به چند دليل به تصوير راديولوژي نياز دارد: يافتن مشكلات دهاني از قبيل پوسيدگي هاي دنداني،آسيب هاي استخواني اطراف دندان ها، آسيب هاي ريشه اي، يافتن دندان هايي كه در جاي مناسبي نيستند، به درستي از لثه بيرون نيامده اند يا به طور فشرده در لثه جاي گرفته اند، يافتن كيست،آبسه يا تومور، تشخيص رشد دندانهاي دائمي در كودكاني كه هنوز دندان شيري دارند، تعيين روش درمان براساس شدت و گسترش پوسيدگي، تعيين نياز بيمار به درمان ريشه،ايمپلنت يا كشيدن دندان و تعيين روش ارتودنسي درمان براي دندان هاي نامرتب.

 

خدمات پانورکس : 

انجام گرافی های : O.P.G , PA CEPHALOMETRIC , LAT CEPHALOMETRIC , T.M.G 
انجام گرافی های PA PERIAPICAL بزرگسال و BIDWING به صورت پارالل


** رادیولوژی دهان،فک و صورت ایران من

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان