ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

سرطان سینه ،چه کسانی در معرض این بیماری قرار دارند؟

سرطان سینه در کشور ما 2‏ویژگی مهم دارد: ‏اول اینکه متأسفانه سن بروز سرطان سینه در کشور ما نسبت به کشورهای غربی پایین‌تر است و ‏دوم اینکه بیماری زمانی تشخیص داده می‌شود که سرطان منتشر شده و از نظر درمانی کار ‏زیادی نمی‌توان برای بیمار انجام داد.
بیشتر از همه، کسانی‌که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان سینه ‏دارند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

البته عوامل ‏دیگری هم دست‌اندرکارند. مثلا قاعدگی زودرس و یائسگی دیررس خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.در صورتی که سن شخص در نخستین بارداری بالاتر از 30سال باشد، خطر ابتلا به سرطان سینه ‏بیشتر است. نازایی هم خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد‌. استعمال دخانیات و چاقی پس از یائسگی و مصرف چربی زیاد ‏هم از دیگر عوامل خطرند.

ماموگرافی آزمایشی:

ماموگرافی نقش اصلی را در تشخیص اولیه سرطانهای پستان بازی می کند. زیرا این آزمون می تواند تغییرات به وجود آمده در بیمار را در طی ۲ سال اخیر نشان دهد، قبل از اینکه بیمار یا پزشک آن را احساس کنند. دپارتمان سلامت و خدمات بشر، انجمن سرطان در آمریکا، انجمن پزشکی آمریکا و دانشگاه رادیولوژی در آمریکا پیشنهاد انجام ماموگرافی سالیانه بعد از شروع سن ۴۰ سالگی را می دهند. بررسی ها نشان می دهد که ماموگرام های سالیانه به تشخیص زودتر

سرطانهای پستان هنگامی که آنها قابل درمان هستند، کمک می کند. موسسه ملی سرطان(NCI) افزود، زنانی که سرطان پستان دارند یا آنهایی که ریسک بالایی به علت پیشینه ژنتیکی شان در سرطان پستان دارند باید توصیه های پزشکی را دنبال کرده که آیا باید آزمون ها را قبل از سن ۴۰سالگی شروع کنند و باید دفعات تکرار آزمون را در طول یک سال از پزشک خود جویا شوند.


ماموگرافی تشخیصی:
ماموگرافی تشخیصی به منظور ارزیابی بیماران از روی علائم کلینیکی شان می باشد- مثل توده یا توده هایی در پستان- که ممکن است توسط خود بیمار یا پزشک ایشان مشخص شده باشد.ماموگرافی تشخیصی ممکن است بعد از ماموگرافی آزمایشی انجام شود تا مناطق درگیر برروی آزمون بررسی شوند.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان