ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

موارد استفاده و عوارض ترازود

شنبه 2 ارديبهشت 1396 | نظرات کاربران ( 0 ) | نویسنده : مدیریت

نام عمومی: ترازودون HCL

از ترازودون برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. ترازودون می‌تواند به بهبود خلق و خوی، اشتها، و سطح انرژی و همچنین کاهش اضطراب و بی خوابی مربوط به افسردگی کمک کند. ترازودون با کمک به بازگرداندن تعادل یک ماده شیمیایی طبیعی خاص (سروتونین) در مغز، اثر خود را می‌گذارد.

چگونگی مصرف ترازودون

راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروساز را قبل از شروع مصرف و شروع مجدد دارو، بخوانید. در صورتی که هر گونه سوالی برایتان پیش آمد، از دکتر یا داروساز خود  بپرسید.

ترازودون از طریق دهان، معمولاً یک یا دو بار در روز بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده طبق دستور پزشک مصرف می‌شود. اگر خواب آلودگی برای شما مشکل ایجاد می‌کند و شما روزانه یک دوز از این دارو را مصرف می‌کنید، آن را در هنگام خواب استفاده کنید. اگر دو دوز به صورت روزانه باید مصرف کنید، مصرف یک دوز از این دارو  در هنگام خواب می‌تواند کمک کننده باشد. دستور پزشک خود را به دقت دنبال کنید.

دوز دارو بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین می‌شود. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی، پزشک شما ممکن است این دارو را با دوز پایین شروع کند و به تدریج دوز شما را افزایش دهد. این دارو را دقیقاً مطابق دستور پزشک مصرف کنید.

ادامه مصرف این دارو طبق تجویز بسیار مهم است، حتی اگر احساس کردید حالتان خوب شده است. برای کمک به یادآوری مصرف دارو، آن را هر روز در زمان معین مصرف کنید. مصرف این دارو را بدون مشورت با پزشک خود متوقف نکنید. در صورتی که مصرف دارو به طور ناگهانی متوقف شود، اضطراب، استرس، و مشکلات خواب ممکن است رخ دهند.

ممکن است ۲ تا ۴ هفته طول بکشد تا اینکه متوجه اثر کامل این دارو شوید. اگر وضعیت شما همچنان ادامه یافت و یا بدتر شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

بدون مشورت با پزشک میزان مصرف خود را افزایش ندهید، و یا مدت زمان مصرف را طولانی‌تر نکنید. با این کار وضعیت شما سریعتر بهبود نخواهد یافت و خطر عوارض  جانبی جدی ممکن است افزایش یابد.

 

 

 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان