ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

موارد استفاده و عوارض پروزاک (فلوکستین)

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396 | نظرات کاربران ( 0 ) | نویسنده : مدیریت

موارد استفاده و عوارض پروزاک(فلوکستین)

از پروزاک برای درمان افسردگی، حملات ترس، اختلال وسواسی جبری، اختلالی خاص در غذا خوردن (پرخوری عصبی)، و یک شکل شدید سندرم پیش از قاعدگی (اختلال ملال پیش از قاعدگی) استفاده می‌شود.

نام عمومی: فلوکستین HCL

 

موارد مصرف پروزاک

 

پروزاک می‌تواند خلق و خوی، خواب، اشتها و سطح انرژی شما را بهبود بخشد و می‌تواند به بازگرداندن علاقه شما به زندگی روزمره کمک کند. پروزاک می‌تواند ترس، اضطراب، افکار ناخواسته، و تعداد حملات ترس را کاهش دهد. همچنین می‌تواند نیاز به انجام کارهای مکرر (وسواس مانند شستن دست‌ها، حسابرسی، و چک کردن) که در زندگی روزانه تداخل ایجاد می‌کند، را کاهش دهد. پروزاک می‌تواند علائم پیش از قاعدگی مانند تحریک پذیری، افزایش اشتها، و افسردگی را کاهش دهد. این دارو می‌تواند رفتارهای پاکسازی و زیاده روی را در پراشتهایی روانی کاهش دهد.

عوارض جانبی

با مصرف این دارو تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکلات خواب، از دست دادن اشتها، خستگی، تعریق، و یا خمیازه کشیدن ممکن است رخ دهند. اگر هر یک از این عوارض باقی ماند یا بدتر شد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

در صورتی که پزشک شما استفاده از این محصول را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که وی این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که منافع آن را از خطر عوارض جانبی آن بیشتر در نظر گرفته است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورتی که هر یک از این عوارض جانبی بعید، اما جدی رخ دادند، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید: تغییرات غیر معمول و یا شدید روانی-خلق و خوی (مانند اضطراب-انرژی-هیجان بالای غیر معمول-افکار خودکشی)،کبودی-خونریزی آسان،ضعف-اسپاسم عضلانی-لرزش(ترمور)-کاهش میل جنسی-تغییرات در توانایی جنسی-کاهش وزن غیر معمول.

نکته های مهم

پروزاک را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان