ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

اضطراب سبب افزایش چربی دور کمر می شود

ﺳﻪشنبه 23 تير 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

یک متخصص تغذیه در انگلیس معتقد است که اضطراب و تنش سبب ترشح هورمون آدرنالین در بدن و در نتیجه افزایش چربی دور کمر می شود.

دکتر مارلین گلن ویل می گوید: زندگی مدرن شامل انواعی از وضعیت های تنش زا مانند، ترافیک، دیر رسیدن به وسایل نقلیه عمومی، از دست دادن قرار ملاقات ها، نگرانی های مالی، کاری و مسئولیت های خانوادگی است.زمانی که ما تحت تنش قرار می گیریم، تقریبا بطور دائم هورمون آدرنالین در بدن ما ترشح می شود که تاثیری قوی داشته و می تواند سبب افزایش چربی دور کمر شود.
این در حالی است که اندازه بازوها و پاها ممکن است قابل قبول به نظر برسند اما محیط دور کمر به رغم رژیم غذایی و ورزش چاق می شود.افزایش محیط دور کمر می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و حتی سرطان به ویژه سرطان سینه را افزایش دهد متاسفانه نوع این چربی نیز بسیار سر سخت است و رژیم عادی غذایی و ورزش شدید به ندرت می تواند کارا باشد.
وی خاطر نشان کرد:برای مقابله با افزایش محیط دور کمر باید تلاش کرد تا سطح قند خون و انرژی را با مصرف منظم غذا ثابت نگه داشت.این متخصص تغذیه گفت:برای این منظور صبحانه، نهار و شام به همراه یک میان وعده در ظهر و یک میان وعده در بعدازظهر صرف کنید و سعی کنید ساعات میان صرف غذا بیشتر از سه ساعت نشود. همچنین سعی کنید بعد از ساعت 6 بعدازظهر دیگر کربوهیدرات مصرف نکنید.این نحوه غذا خوردن مانع افت قند خون می شود و بدن شما دیگر تمایلی به غذا خوردن سریع ندارد.همچنین از آنجایی که قند خون ثابت می ماند بنابراین نوسانات خلقی نیز ایجاد نمی شود.

منبع:ایرنا

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان