ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

افزایش سن بارداری مشکلاتی را برای مادران به همراه دارد

ﺳﻪشنبه 24 شهریور 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی گفت: افزایش سن ازدواج در جامعه ایرانی و فرزنددار شدن در بسیاری از زوج های جوان پس از سن30 سالگی امکان بروز مشکلاتی برای مادران در دوران بارداری را به همراه دارد.

انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران، دکتر ابوالفضل مهدیزاده برخی مشکلات وابسته به سن در بارداری را بروز فشار خون بالا، دیابت بارداری و سقط جنین برای مادر و بروز مشکلات و بیماری های ژنتیکی برای جنین عنوان کرد.
وی به اهمیت زایمان طبیعی و چالش های عمل سزارین در جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: تعرفه های مامایی به تازگی در شورای عالی بیمه برای اجرای آزمایشی به تصویب رسیده است که به نظر می رسد نقش قابل توجهی در افزایش زایمان های طبیعی توسط ماماها داشته باشد.
مهدیزاده اظهار کرد: ترس مادران از زایمان طبیعی یکی از معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و باید در این زمینه متخصصان زنان و زایمان آمادگی های لازم برای زایمان طبیعی را برای مادران فراهم کنند.
دبیر دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران با بیان اینکه در برخی از بیمارستان ها محیط زایشگاه ها استاندارد نیست، اظهار کرد: روش های مختلف زایمان های بیولوژیک و بی درد در بسیاری از بیمارستان ها در دنیا بکار گرفته می شود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حال توسعه ارتقای زایشگاه های بیمارستان های دولتی است تا بتواند آنها را به استانداردهای جهانی نزدیک کند.
مهدیزاده با اعلام این خبر که دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی از 16 تا 19 مهرماه در تهران برگزار می شود، گفت: از جمله محورهای مورد بحث در کنگره، علاوه بر زایمان، سرطان ها و بیماری های زنان، اعمال جراحی کم تهاجمی است؛ امروزه اعمال کم تهاجمی در درمان سرطان ها تا بیماری های رحم و تخمدان بکار می روند و بخشی از آنها به صورت سرپایی و در کلینیک ها انجام می شوند.
وی افزود: در اعمال کم تهاجمی که از طریق وسایلی همچون لاپاراسکوپی انجام می شود، بیمار چند ساعتی را برای انجام جراحی در کلینیک می گذراند و پس از آن می تواند به منزل بازگردد.
مهدیزاده گفت: در کنگره امسال، دو عمل جراحی بر روی جنین در شکم مادر و برای درمان سرطان گردنه رحم از طریق لاپاراسکوپی به صورت زنده نمایش داده می شود.
دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی 16 تا 19 مهرماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

منبع:ایرنا

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان