ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

ایمپلنت مغزی برای درمان پارکینسون تایید شد

ﺳﻪشنبه 26 خرداد 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از ایمپلنت محرک مغز برای کاهش علایم پارکینسون را هنگامی که دارو به تنهایی قادر به درمان نیست، تایید کرد.

سیستم Brio Neurostimulation دومین دستگاهی است که توسط سازمان غذا و دارو برای این اختلالات تایید شده و قادر است علایمی مانند مشکلات تعادل، لرزش و مشکلات راه رفتن را کاهش دهد.
بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود. جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود.
یکی از مقامات FDA گفته است که هیچ درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد؛ ولی می توان با استفاده از این فناوری و نمونه های مشابه، کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشید و بخشی از مشکلات آنان را مدیریت کرد.
بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود.
به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، از هر 500 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.

 منبع:ایرنا

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان