ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

حذف کامل هیچ ماده ای از رژیم غذایی پیشنهاد نمی شود

شنبه 30 خرداد 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

استاد ایرانی دانشگاه اوهایو آمریکا گفت: با اینکه امروزه تحقیقات بر روی تولید غذاهای با کالری پایین و سالم با حفظ طعم و کیفیت طبیعی و آشنا برای مصرف کننده، در دستور کار قرار دارد اما از نظر علم تغذیه، حذف 100 درصد هیچ ماده ای از رژیم غذایی پیشنهاد نمی شود.

 دو تن از استادان ایرانی دانشگاه اوهایو آمریکا در زمینه های تغذیه، مکاترونیک و الکترونیک به ارائه سخنرانی در جمع دانشجویان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی پرداختند.

دکتر فرناز مالکی در سخنرانی خود ضمن تاکید بر ضرورت بحث مدیریت نانو در دنیا امروز، از کارکردهای این علم در حوزه لیپیدها یاد کرد و گفت: مساله چاقی یکی از مشکلات جهانی است که یکی از عوامل آن مصرف غذاها با کالری بالا است.

وی به درصد بالای چاقی در کشورهای مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر، براساس آمار، نرخ چاقی مردم در اکثر ایالت های امریکا بالای 25 درصد است. افراد جامعه با تغییر سبک زندگی و دولت ها با اتخاذ محدودیت ها و توجه به استاندارد سازی مواد غذایی می توانند در کاهش این ارقام موثر باشند.

استاد دانشگاه اوهایو ادامه داد: امروزه تحقیقات بر روی تولید غذاهای با کالری پایین و سالم با حفظ طعم و کیفیت طبیعی و آشنا برای مصرف کننده، در دستور کار پژوهشگران این حوزه قرار دارد.وی از تلاش ها برای کاهش میزان لیپید در آنها با توجه به ساختار و شبکه کریستالی خبر داد و گفت: امید است با مدیریت روند تولید، سرد، گرم و مخلوط کردن مواد، موفقیت های چشمگیر در این حوزه حاصل شود.

استاد الکترونیک دانشگاه اوهایو نیز در این نشست به تشریح روش ها و دستگاه های به روز این حوزه در جهان پرداخت و تصریح کرد: تحلیل ساختار مواد در مقیاس نانو در صنایع مختلف، ارتباطات، قرار دادن قطعات در بدن انسان، اندازه گیری ضربان قلب و فشار خون با کمک اسمارت فون ها و سیستم های مشابه مفید است.

دکتر کامران شاوزی پور ادامه داد : امروزه با الهام از طبیعت و با توجه به خواص مکانیکی و سطحی مواد، دایره تولیدات صنعتی گسترده شده است.وی ضمن تشریح روش های جدید تولید، به کار گیری و مزایای استفاده از ترانزیستورها اظهار داشت: در صنعت الکترونیک، تلاش ها برای بالا بردن مقاومت با کار بر روی ابعاد، ویژگی های مکانیکی، تغییرات دمایی براساس الکترونگاتیویته ادامه دارد.

شاوزی پور درخصوص تحقیقات صورت گرفته در زمینه مکانیزم تماس نیز گفت: هم اینک در مراکز تحقیقاتی جهان، آزمایش سطح تماس در قطعات مختلف در شرایط گوناگون برای تشخیص اثرات سطح تماس بر عوامل مختلف انجام می شود.

استاد دانشگاه اوهایو کارکردهای فناوری نانو در تولید سنسورها برای امنیت غذایی را یادآور شد و تصریح کرد: دیگر کاربردهای این تکنولوژی در نیروگاه ها، سنجش محیط در خطوط نفت و گاز، ساختمان ها، محیط زیست، عمق دریا، صحت و سلامت جاده ها در شرایط سخت فشاری و دمایی است.

 منبع:ایرنا

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان