ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

داروی هپاتیت C تولید داخل کشورهفته آینده وارد بازار می شود

ﺳﻪشنبه 17 شهریور 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوفوسبویر داروی بیماری هپاتیت سی تولید شرکت های دانش بنیان داخل کشور هفته آینده با قیمت هر قرص 30 هزار تومان وارد بازار می شود.

دکتر رضا مالک زاده روز سه شنبه در نشستی به مناسبت برگزاری اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت اظهار کرد: سوفسبویر(sofosbuvir)که برای درمان هپاتیت C مورد استفاده قرار می گیرد تا پیش از این با قیمت 100 دلار برای هر قرص از کشورهای دیگر وارد ایران می شد.
وی با تاکید بر اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت افزود: در صورت حمایت از این شرکت ها می توانیم در زمینه تولید داروهای جدید برای انواع بیماری ها به ویژه سرطان ها با قیمت پایین در کشور اقدام و در اختیار بیماران قرار دهیم .
داروهای تولید داخل از نظر کیفیت با انواع خارجی کاملا مطابقت دارد وهیچ تفاوتی در زمینه اثرگذاری در درمان بیماری ها با نوع خارجی خود ندارد.
مالک زاده در مورد مواد اولیه تولید داروهای داخلی گفت: 90 درصد مواد اولیه تولیدات دارویی داخل کشور وارداتی هستند؛ این یک امر طبیعی است به طوری که حتی آمریکا نیز 60 درصد مواد اولیه داروهای تولیدی خود را از سایر کشورها مانند هند و چین خریداری می کند .
معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد در مورد تولید مواد اولیه دارویی در داخل کشور نیز اقداماتی را آغاز کرده ایم تا این مواد مورد نیاز در داخل کشور تولید شود.
وی همچنین از تولید دو دارو ترکبیی دیگر برای درمان هپاتیت C در داخل کشور خبرداد و افزود: تولید این داروها در مرحله آزمایشگاهی است و به زودی وارد بازار می شود.

 منبع:ایرنا

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان