ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

شاگردان ممتاز پزشکی بدون امتحان برای تخصص طب سنتی پذیرش می شوند

شنبه 23 خرداد 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

دبیر هیات ممتحنه و ارزشیابی طب سنتی کشور گفت: شاگردان اول تا دهم دانشکده های پزشکی کشور بدون امتحان در رشته تخصصی طب سنتی پذیرش می شوند.

دکتر عبدالله بهرامی فرمودند: این موضوع یکی از مصوبه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که به تازگی تصویب شده است. هم اکنون 11 دانشکده طب سنتی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور دایر است.

به گفته وی، چهار دانشکده طب سنتی در تهران و بقیه در دانشگاههای علوم پزشکی مشهد ، شیراز ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، بابل و تبریز استقرار دارند.وقتی تعداد پزشکان طب سنتی به میزان کافی باشد، مردم برای دریافت خدمات به سمت افراد غیر متخصص مراجعه نمی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون 140 پزشک متخصص طب سنتی در سطح کشور فعال هستند، افزود: برای پاسخگویی به نیازهای مردم بین چهار تا پنج هزار پزشک متخصص طب سنتی بایستی در سطح کشور فعالیت داشته باشند. طبق قوانین وزارت بهداشت تمام افرادی که در حیطه طب سنتی فعالیت می کنند باید پزشک باشند.

رشته طب سنتی در سال 1386 در کشور راه اندازی و تبدیل آن به مقطع دکتری تخصصی PhD در سال 1387 انجام شد.
پس از آن دانشکده های طب سنتی در کشور یکی پس از دیگری تاسیس شدند، به طوریکه دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مهرماه سال 1389 با ظرفیت سه دانشجو کار خود را آغاز کرد.

منبع:ایرنا

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان