ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

ماساژ درمانی مورد تایید وزارت بهداشت نیست

یکشنبه 19 مهر 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

معاون طب سنتی وزیر بهداشت: ماساژ درمانی مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

به گزارش کانال خبری سایت پزشکان ایران، محمود خدادوست در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: به هیچ وجه از نظر وزارت بهداشت رشته‌ای به نام ماساژدرمانی وجود ندارد و هیچ مدرک یا مجوز تاییدشده‌ای از طرف وزارت بهداشت به کسی داده نشده است.

وی ادامه داد: البته پیش نویس ایجاد یک رشته جدید به نام ماساژ ایرانی نوشته شده و قرار است این رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در برخی دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شود. برنامه آموزشی این رشته تدوین شده و منتظر تایید آن در شورای گسترش وزارت بهداشت هستیم.

خدادوست درباره ادعای برخی افراد در حوزه انرژی درمانی نیز گفت: رشته انرژی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت نیست. البته انرژی درمانی به عنوان یک رشته دانشگاهی در برخی کشورها تعریف شده است اما در ایران هیچ فردی مدرک مورد تایید و مجوز فعالیت در این رشته را ندارد. هیچ فردی تاکنون مدرک و سند معتبری که نشان دهنده آموزش در رشته انرژی درمانی و توانایی در این زمینه باشد به وزارت بهداشت ارائه نکرده و وزارت بهداشت نیز تاکنون به هیچ فردی مجوز فعالیت در حوزه انرژی درمانی نداده است، بنابراین هر گونه ادعا در این زمینه کذب و دروغ است.

طی سالهای اخیر افراد مختلفی در کشور با ادعای انرژی درمانی به کسب مال و کلاهبرداری پرداخته‌اند. برخی از این افراد اکنون به خارج از کشور فرار کرده و از طریق شبکه های تلویزیونی ماهواره‌ای به تبلیغ ادعاها و فعالیت غیر مجاز خود ادامه می‌دهند. آگهی‌های ماساژدرمانی نیز به وفور در نشریات و سطح شهر به چشم می‌خورد.

** کانال تلگرامی سایت پزشکان ایران : https://telegram.me/pezeshkanirani

** کانال تلگرامی طبیب من  : https://telegram.me/tabibeman

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان