ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

چای را نیم ساعت پس از خوردن میوه و یک ساعت پس از خوردن غذا بنوشید

چهارشنبه 20 اسفند 1393 | نظرات کاربران ( 0 )

توصیه یک متخصص تغذیه:

 چای را نیم ساعت پس از خوردن میوه و یک ساعت پس از خوردن غذا بنوشید

یک متخصص تغذیه با اشاره به فواید چای گفت: برای جذب بهتر آهن و ویتامین‌ها توصیه می‌شود چای نیم ساعت پس از خوردن میوه و یک ساعت پس از خوردن غذا میل شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر کاظم قوشچی گفت: نوشیدن روزانه پنج تا هشت لیوان مایعات در طول شبانه روز توصیه می‌شود و نوشیدن چای قسمتی از مایعات موردنیاز بدن را تامین کند.

وی با بیان اینکه در ایران چای پس از آب، پرطرفدارترین نوشیدنی به شمار می‌رود، گفت: خوردن روزی سه فنجان چای در روز توصیه می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه نوشیدن چای به میزان زیاد مضراتی به بدن وارد می‌کند، افزود: اسید اگزالیک موجود در چای با رسوب در کلیه منجر به ایجاد سنگ کلیه در بدن می‌شود.

قوشچی ادامه داد: چای دارای ترکيباتی به ‌نام تانن است که مزه‌ تلخ چای را ايجاد مي‌کند، تانن‌ها با آهن، ايجاد رسوب مي‌‌کنند، به همین دلیل در صورتی که غذای مصرفی دارای آهن است و بلافاصله پس از آن چای مصرف شود، از جذب آهن آن جلوگيری می‌کند.

این متخصص تغذیه گفت: همچنین کافئین موجود در چای نوعی وابستگی به خوردن چای را در افراد بوجود می‌آورد.

قوشچی به نوشیدن چای پس از خوردن میوه اشاره کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که نوشیدن چای پس از خوردن میوه باعث تولید مواد مضری در بدن شود بنابراین بهتر است با فاصله‌ای حدود نیم تا یک ساعت پس از خوردن میوه، چای صرف شود.

وی نوشیدن چای داغ، پررنگ و با قند فراوان را بسیار مضر دانست و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده نوشیدن چای داغ یکی از عوامل افزایش سرطان مری به حساب می آید.

منبع : وزارت بهداشت 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان