ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

مادران باردار در مصرف خودسرانه دارو خود داری کنند !!!

شنبه 20 خرداد 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

 دبیر علمی سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی با اشاره به این که مصرف خودسرانه دارو در زمان بارداری به ویژه در 3 ماهه نخست بارداری می تواند سبب بروز مشکلات ارتوپدی در جنین شود، گفت: اساسا شایع ترین این مشکلات تروما، آرتروزهای مفاصل و ضایعات مادرزادی است.

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ؛ دکتر مهران رضوی پور شایع ترین بیماری های در حوزه ارتوپدی را تروماها به خاطر حوادث ترافیکی، آرتروزهای مفاصل و ضایعات مادرزادی که در طول رشد نوزاد به وجود می آیند، ذکر کرد و با بیان این که عمده مشکلات ارتوپدی تروما است، عنوان کرد: هرچه فرهنگ عمومی را بالاتر ببریم، قوانین محکم تر، ایمنی بیشتری و آگاهی بهتری داشته باشیم و از آسیب ها و مشکلات ترومایی همچون حوادث و تصادفات ترافیکی پیشگیری کنیم، تخت های بیمارستانی خلوت تر شده و همکاران ارتوپدی ما فشار کاری کمتری را تحمل می کنند.
رضوی پور با بیان اینکه در دوران جنینی یک سری از بیماری های ارتوپدی به وجود می آید، اضافه کرد: بیشتر اختلالات مادرزادی در هفته 6 تا 8 جنینی به وجود می آید و ناشی از مصرف داروها، نداشتن اطلاع خانم ها از بارداری خود و در معرض اشعه قرار گرفتن مادران باردار است.
دکتر رضوی ادامه داد: در 3 ماهه اول مادران باردار در مصرف دارو باید دقت داشته باشند و به هیچ عنوان مصرف خودسرانه دارو را نداشته باشند.
دبیر علمی سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی گفت: این سمینار 22 تیرماه با حضور صاحبنظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می شود.

رضوی پور در ارتباط با برگزاری سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی اظهارداشت: این سمینار ویژه متخصصان ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی ترمیم و پلاستیک، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسان ارتز و پروتز و کارشناسان اتاق عمل است و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ارتوپدی در این سمینار ارائه خواهد شد.
وی افزود: هدف ما از برگزاری این کنگره افزایش آگاهی همکاران در ارتباط با ضایعات نسج نرم و استخوان در ارتوپدی و روش های نوین برای درمان آنها است.

 

 

اخبار پزشکی (سایت پزشکان ایران)
مطالب پیشنهادی
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان