ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

دستگاه کیت کمک آموزشی جراحی جمجمه در ایران تولید شد

شنبه 25 شهریور 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان داناول مستقر در مرکز رشد مواد و تجهیزات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دستگاه کیت کمک‌ آموزشی جراحی جمجمه برای نخستین بار در دنیا در این مجموعه تولید شده است.

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ، دکتر سیدروح الله قدسی افزود: در کیت کمک‌ آموزشی ، مدل جمجمه به‌ گونه‌ ای طراحی‌شده که امکان شبیه‌ سازی لایه‌ های مختلف جمجمه و همچنین امکان آموزش رزیدنت‌ های جراحی مغز و اعصاب را در محیط ایمن آزمایشگاهی فراهم می‌ آورد.
وی با بیان اینکه کیت در زمینه آموزش رزیدنت ‌های مغز و اعصاب کاربرد دارد، افزود: با کمک این کیت، عملیات دریل، اره کردن و برداشتن فلپ جمجمه، بخیه زدن و دوختن پرده مغز در محیط ایمن و آزمایشگاهی (Skill Lab) آموزش داده می‌ شود.
قدس افزود: این دستگاه از دو بخش تشکیل‌ شده، یک قسمت آن مدل جمجمه و بخش دیگر کیت است و این قابلیت را دارد که لایه‌ های مختلف جمجمه را تحت پوشش قرار دهد و امکان شبیه‌ سازی های مختلف را فراهم می‌آورد.
وی، روش ساخت این کیت را با استفاده از پرینترهای سه بعدی بیان کرد و گفت: این مدل چندین بار توسط جراحان مختلف مغز و اعصاب آزمایش شد و در نهایت صحت عملکرد آن و احساسی که شبیه‌ سازی جمجمه به جراح منتقل می‌ کند مورد تأیید بورد تخصصی جراحان قرار گرفته است.
وی افزود: این کیت دارای بردها و حسگرهایی (Load Cell) است که امکان ذخیره‌ سازی و مقایسه نیروهای وارد شده توسط جراح و رزیدنت را فراهم می‌آورد تا فراگیران با مقایسه این نمودارها در مدت‌ زمان کوتاه‌ تری مهارت دریل کردن را بدون اینکه آسیبی به غشای مغز وارد شود، بیاموزند.
قدسی بااشاره به کاربرد کیت در بیمارستان‌های بزرگ دانشگاه گفت: درحال حاضر در بیمارستان‌های شریعتی، امام خمینی و سینا به‌عنوان یکی از ابزارهای مرکز مهارت‌های بالینی مورداستفاده قرار می‌گیرد و امیدواریم به‌زودی در سایر مراکز مهم دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این دستگاه با این ویژگی‌ها برای نخستین بار در دنیا تولید و به‌عنوان اختراع ثبت‌شده است افزود: این محصول موفق شد به‌عنوان یکی از فرآیندهای برتر در جشنواره امسال شهید مطهری برگزیده شود.

  ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

اخبار پزشکی (پزشکان ایران) 

  مطالب پیشنهادی


عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان