ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

شکل دارویی جدید بوپرنورفین برای درمان درد مزمن تایید شد

ﺳﻪشنبه 5 آبان 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از شکل جدیدی از داروی بوپرنورفین را به صورت برچسب های داخل دهانی (buccal film) جهت درمان دردهای مزمن تایید کرده است. 

بوپرنورفین یک داروی مسکن مخدر شبیه مورفین و کدئین است. این دارو برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و تسکین درد در برخی بیماری های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. 

بوپرنورفین در اشکال دارویی مختلفی مانند قرص، قرص زیر زبانی و تزریقی ساخته می شود. حالا سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از شکل جدیدی از این دارو را مورد تایید قرار داده که به صورت ورقه نازکی در سطح داخلی گونه چسبانده می شود.

مصرف شکل جدید داروی بوپرنورفین (که تحت نام تجاری Belbuca ارایه می شود) برای کسانی توصیه می شود که لازم است برای درمان دردهای مزمن شان به صورت روزانه مسکن اپیوییدی مصرف کنند و دیگر روش های درمانی برایشان پاسخگو نبوده است. 

از بوپرنورفین قبلا جهت درمان درد مورد تایید قرار گرفته بود. اما این نخستین بار است که استفاده از برچسب داخل دهانی آن مورد تایید قرار میگیرد.

همانطور که گفته شد در حال حاضر از قرص زیرزبانی بوپرنورفین برای ترک اعتیاد استفاده می شود. اما تحقیقات روی شکل تازه این دارو نشان داده که استفاده از برچسب داخل دهانی این دارو موثرتر بوده و سبب کاهش بیشتر علایم ترک مصرف خواهد شد.داروی جدید از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ در آمریکا ارایه خواهد شد.

 

** کانال تلگرامی سایت پزشکان ایران : https://telegram.me/pezeshkanirani

** کانال تلگرامی طبیب من  : https://telegram.me/tabibeman

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان