ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

تست باروری جدید برای اطلاع از میزان ذخیره تخمک ها

ﺳﻪشنبه 3 آذر 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

دختران تازه متولد حدود ۱۵۰,۰۰۰ تخمک نارس ذخیره شده دارند که قبل از تولد در تخمدانهای آنها جای گرفته است. اما از میان هر ۱۰ زن، یک نفر با کمبود تخمک های ذخیره شده مواجه است. بنابراین این افراد زودتر از بقیه با مشکل ناباروری مواجه می شوند. چرا که ذخیره تخمک های آنها زودتر از دیگران به پایان می رسد.

بر خلاف مردان که روند تولید اسپرم بعد از دوران بلوغ آغاز می شود و تا سال های طولانی ادامه دارد، خانم ها با تعداد مشخصی تخمک نارس به دنیا می آیند و این تعداد با گذشت زمان مرتبا کاهش می یابد تا زمانی که دوران یائسگی شروع شود.

در حدود ۱۰ %خانم ها این روند بسیار زودتر به پایان می رسد. این افراد در صورت تاخیر برای بارداری با مشکل مواجه شده و قادر به بچه دار شدن نخواهند بود. چرا که تخمک های آنها زودتر از موعد به پایان رسیده است.

حالا یک تست جدید توسط موسسه تولید مثل نیویورک به کمک این افراد می آید. این آزمایش تازه با کمک بررسی های هورمونی و ژنتیکی به خانم ها اطلاع می دهد که تا چه حد در خطر پایان زودرس تخمک ها هستند.

این تست برای خانم های ۱۸ تا ۳۵ ساله انجام می شود و در صورت مثبت بودن، به آنها توصیه می شود که زودتر برای بچه‌دار شدن اقدام کنند و یا اینکه تعدادی از تخمک های زن را در شرایط یخ زده نگهداری می کنند تا در صورت نیاز در آینده برای لقاح مصنوعی (IVF) و بارداری مورد استفاده قرار گیرند.

برای انجام این تست ابتدا سه آزمایش خون در سه مرحله متفاوت انجام می گیرد. دو تای آنها برای بررسی هورمون های FSH و AMH است. افزایش هومون اول و کاهش هورمون دوم به معنی وجود تعداد کمتر تخمک ها است. آزمایش سوم هم به دنبال جهش در ژنی تحت عنوان FMR1 میگردد.

محققان می گویند انجام این آزمایش برای خانم ها ارزش زیادی خواهد داشت. چرا که در جامعه فعلی خانم ها زمان بچه دار شدن را تا حد ممکن به تاخیر می اندازند. اما دوست دارند که در آینده شانس بچه دار شدن خودشان را از دست ندهند.

این تست در حال حاضر در موسسه ای در نیویورک انجام می شود. اما می توانیم در آینده به انجام آن در کشور خودمان نیز امیدوار باشیم.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان