ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

توصیه کارشناسان: تمامی کودکان و نوجوانان تحت غربالگری قرار گیرند

ﺳﻪشنبه 17 آذر 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

کارشناسان با اشاره به عوارض برخی اختلالات همچون کلسترول بالا، افسردگی و کم خونی، توصیه کردند که تمامی کودکان و نوجوانان تحت غربالگری قرار گیرند.

انجمن اطفال آمریکا بر اساس نتایج مجموعه مطالعات سال های اخیر مبنی بر این که بسیاری از مشکلات سلامتی بزرگسالان احتمالا از اوان زندگی آغاز می شود، توصیه هایی ارائه کرده است که براساس آن، تمامی کودکان و نوجوانان بابت یک سری وضعیت ها و بیماری های خاص مورد آزمایش قرار گیرند و این آزمایش ها نباید به کودکان در معرض خطر محدود باشد.
کارشناسان این انجمن هدف از این توصیه را پی بردن زودهنگام به مشکلات سلامتی در حال بروز، به منظور پیشگیری از نیاز به دارو و درمان در آینده اعلام کردند.
غربالگری کودکان در 15 و 30 ماهگی بابت خطر ابتلا به کم خونی، یکی از توصیه های این کارشناسان است.
لازم است که کودکان از 11سالگی، هر سال در زمینه افسردگی غربالگری شوند؛ این موضوع دستکم تا حدودی به دلیل تشخیص زمینه های خودکشی احتمالی افراد در آینده است.
از سوی دیگر این انجمن با توجه به میزان بالای چاقی در میان جوانان، توصیه می کند که کودکان 9 و 11 ساله در زمینه کلسترول بالا غربالگری شوند.
دکتر 'آماندا پورو' متخصص کودکان در بیمارستان اطفال نیکلاس در آمریکا می گوید: ما شاهد کلسترول بالا در کودکان کم سن و سال 9 و یا 10 ساله هستیم؛ بنابراین مشکل داشتن کلسترول بالا تنها به بزرگسالان محدود نمی شود و می تواند نشان دهنده یک مشکل بزرگتر باشد.
براساس این گزارش، پزشکان منطقی ترین شیوه درمانی برای کودکان کم سن و سال را که کلسترول بالا دارند و یا در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند، ، تغییر شیوه زندگی مانند ورزش و ایجاد تغییرات در رژیم غذایی می دانند.
به گفته کارشناسان، همچنین لازم است که نوزادان تازه متولد شده پیش از ترخیص از بیمارستان، برای بیماری مادرزادی قلبی و همچنین یافتن نشانگرهای احتمال آغاز بیماری قلبی تحت غربالگری قرار گیرند.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان