ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

عوارض مصرف بی‌رویه مواد آرایشی

ﺳﻪشنبه 1 دی 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

 «منوچهر دادگرنژاد،معاون اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی» آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو عوارض فرآورده‌های آرایشی غیر مجاز را برشمرد.

 منوچهر دادگرنژاد در تعریف فرآورده آرایشی و بهداشتی گفت: «به هر محصولی که برای پاک کردن، جذاب کردن، یا تغییر دادن ظاهر به وسیله مالیدن، ریختن، پاشیدن یا اسپری کردن روی بدن انسان به‌کار رود، فرآورده آرایشی و بهداشتی گویند. باتوجه به فراوانی و افزایش روزافزون مصرف انواع اینگونه فرآورده‌ها چنانچه به صورت صحیح استفاده نگردد و یا در شرایط مناسب نگهداری نشوند، می‌تواند به مصرف‌کننده آسیب برساند.»

دادگرنژاد گفتند: «مصرف بیش از اندازه هیچ ماده آرایشی برای پوست مفید نیست، حتی داروهای پوستی هم فاقد عوارض جانبی نیستند. یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است. عارضه دیگر، تغییر رنگ پوست است که می‌تواند منتشر و یا به صورت لکه‌ای باشد، ولی شایع‌ترین عارضه مواد آرایشی و دارویی در پوست، تحریک و حساسیت پوستی است.»

وی همچنین با بیان اینکه این روزها فروش لوازم آرایشی غیراستاندارد و غیربهداشتی در بازار خرده‌فروشان بسیار به چشم می‌خورد افزود: «متقلبان این نوع محصولات به‌قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که گاهی تشخیص محصولات تقلبی از غیرتقلبی دشوار شده و حتی کارشناسان و متخصصان این حرفه نیز قادر به درک آن نیستند.»

ایشان با تاکید بر عدم مصرف فرآورده‌های بدون مجوز خاطرنشان کرد: «حتی سرمه‌های دست‌ساز و خانگی حاوی مقدار زیادی سرب هستند که می‌توانند از طریق چشم جذب نسوج و پروتئین‌های بدن شده و بیشترین اثر سمی خود را بر مغز و اعصاب وارد کنند؛ لذا از کشیدن مواد یا سرمه به داخل چشم‌ها خودداری کنید.»

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان