ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

گزارش از شاهدان عینی ماجرای تصادف مقابل بیمارستان سجاد تهران

ﺳﻪشنبه 1 دی 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

کادر پزشکی به کمک شتافتند، اما کسی ازآنها نگفت

برخلاف اخباری که یکی، دو روز اخیر علیه بیمارستان سجاد منتشر شد، شواهد نشان می‌دهد کادر این بیمارستان برای نجات زنی که مقابل بیمارستان تصادف کرده بود، اقدامات لازم را انجام داده بود.  به گزارش سایت پزشکان  ایران به نقل از خبرنگار سپید، به محل تصادف رفت تا از شاهدان عینی و مسوولان بیمارستان روایت این حادثه را بپرسد. حالا به نظر می‌رسد مدیر بیمارستان، پزشک و شاهدان عینی کشته‌شدن این زن را نتیجه قصور بیمارستان نمی‌دانند.

حاضران درصحنه چه دیدند

«تصادف حدود ساعت 14:40 دقیقه روز شنبه اتفاق افتاد. یک دستگاه مورانو با زنی میان‌سال برخورد و از صحنه تصادف فرار کرد. بلافاصله یک سوزوکی هم با مصدوم برخورد کرد. خون پهنای خیابان را گرفته بود و زن بیچاره درد می‌کشید و خونریزی داشت.» این‌ها حرف‌های صاحب مغازه یکی از نمایندگی‌های شیرین‌عسل در میدان فاطمی است که شاهد این تصادف بوده. نیکنام گفت: «به اورژانس زنگ زدند اما اورژانس نیامد. به بیمارستان خبر دادند و برانکارد آوردند و بیمار را بردند. زنی هم که بالای سر مصدوم بود، لباس فرم بیمارستان را داشت و اجازه نمی‌داد مردم مصدوم را روی دست به بیمارستان ببرند. او را با گردنبند و تجهیزات بردند. تا او را ببرند، حدود 20 دقیقه طول کشید.»

فلاح، مسئول پارکینگ بیمارستان سجاد نیز یکی دیگر از شاهدان ماجرا است. او ماجرا را این‌طور تعریف می‌کند:‌‌«ابتدا فکر کردم دعوا شده اما تا فهمیدم تصادف شده خودم را به محل رساندم. به خاطر تجربه‌ای که در ICU داشتم سعی کردم کمک کنم. خانم کبیری، سوپر وایزر بیمارستان نیز بلافاصله خودش را به محل رساند اما ازدحام مردم مانع کمک می‌شد. مصدوم خونریزی شدیدی داشت. من به آقایی که آنجا بود گفتم که سریع به بیمارستان خبر بدهد. راهنمایی رانندگی اجازه نداد بیمار را تکان بدهیم. همان لحظه دکتر پارسایی که متخصص بیهوشی است، داشت به بیمارستان می‌آمد. به‌محض اینکه متوجه تصادف شد، ماشینش را رها کرد و به سمت محل حادثه دوید. دکتر بالباس شخصی و بدون وسایل شروع به احیا کرد و راه هوایش را باز کرد. بلافاصله نیز از طرف رییس بیمارستان دستور آمد که کادر پزشکی به‌سرعت بیمار را منتقل کنند.»

 محسن پارسایی، پزشکی است که فلاح از او صحبت کرد. او هم درباره گفت: « مصدوم زنی 45 ساله بود که روی شکم افتاده وضعیت بسیار بد و خونریزی شدید داشت. نفس‌ها با خون همراه بود. به‌سرعت جلوی خونریزی‌اش را گرفتم و برایش راه هوا باز کردم. بعد از احیا، برانکارد آوردند. از مرحله‌ای که من بالای سرش رسیدم تا انتقال به بیمارستان فقط 6 دقیقه طول کشید. بیمار بعد از ورود به بیمارستان و احیای اول به وضعیت پایدار رسید و به ICU منتقل شد. سی‌تی‌اسکن اورژانس انجام شد و به بیمار خون و مایعات تزریق شد اما چون ساقه مغز ازکارافتاده بود، ریه و قلب هم ازکارافتاد. سه ساعت بعد بیمار کد خورد.»

 

سیاه نمایی را تمام کنید

منصور آذریان، مدیر بیمارستان سجاد از دست رسانه‌هایی که علیه بیمارستان خبرسازی کرده‌اند،‌دلخور است. او با فیلم و مستنداتی در بیمارستان موجود است، صحبت می‌کند. در فیلمی که دوربین‌های بیمارستان ثبت کرده‌اند، مشخص است از همان لحظات اول کادر درمانی بیمارستان برای کمک به بیمار به خط شده‌اند. آذریان که می‌خواهد از بیمارستانش اعاده حیثیت شود، گفت: «این فیلم در اختیار شبکه خبر هم قرارگرفته است تا از این بیمارستان و شایعاتی که برعلیه اش ساخته شد اعاده حیثیت شود.زمانی که به ما اطلاع دادند که چنین حادثه‌ای اتفاق افتاده ساعت 14:44 دقیقه بود. من هم خواستم که بلافاصله گروه احیا برای کمک فرستاده شود. طبق فیلم دو دقیقه زمان برده تا کل گروه احیا به بالین مریض برسند. گروه بیمار را با حفظ نهایت ایمنی برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به بیمارستان آوردند و ساعت 15:05 دقیقه بیمار در اتاق cpr بود. تا قبل از اینکه بیمار به حالت پایدار برسد امکان انتقال او به بیمارستان نبود.»

آذریان درباره شرایط مصدوم از بعد انتقال به بیمارستان تا لحظه مرگ هم توضیح داد:‌ «در اتاق احیا بیمار فشار بسیار پایینی داشت و گروه جراحی بعد از پایدار شدن شرایط کار خود را شروع کرد. بیمار شکستگی‌های متعدد در سر داشت و مهره‌های گردنش هم ‌شکسته بود و شرایط کلی بیمار ناپایدار بود. حدود ساعت 17:30 عصر بیمار دوباره کد خورد و ایست قلبی داد. گروه کد بالای سر بیمار حاضر شد و 75دقیقه عملیات احیا برای بیمار انجام شد که دو برابر زمان استاندارد است. اما به دلیل ازکارافتادن ساقه مغز ایست قلبی اتفاق افتاد.»

 

وزیر بهداشت: رسانه‌ها تشویش اذهان عمومی نکنند

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در ماجرای بیمارستان سجاد از رسانه‌ها انتقاد کرد: «وقتی دروغی منتشر می‌شود، کاری از دست ما برنمی‌آید. این نوع خبررسانی به‌سلامت مردم آسیب می‌زند و امیدواریم دستگاه قضایی این موضوع را پیگیری و با عاملان آن برخورد کند. انعکاس این اخبار مصداق تشویش اذهان عمومی است باعث آسیب به اعتباربخشی از جامعه پزشکی است. این‌گونه برخوردها تنها باعث یاس پزشکان می‌شود.»

او درباره اتفاق بیمارستان سجاد گفت: «گزارشی که من از همکاران آن بیمارستان دارم، خلاف آن چیزی است که منتشر شد. به‌زودی بازرسی وزارت بهداشت گزارش دقیق را منتشر می‌کند.» وزیر بهداشت در پایان در پاسخ به سوال درباره اینکه پزشکان معتقدند در اتفاقات خمینی‌شهر، وزیر حامی پزشکان نبوده است،گفت: «نظر پزشکان خلاف این است و حتماً هم همین است.»

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان