ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

خبرخوب وزیر: حداقل 3 ماه مطالبات پرسنل تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود

ﺳﻪشنبه 18 اسفند 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

خبر خوب برای پرسنل دانشگاه‌ها

 وزیر بهداشت ادامه داد: «حتما تا قبل از پایان امسال، دانشگاه‌ها حداقل باید 3 ماه مطالبات پرسنل را پرداخت کنند. ما نیز پول می‌فرستیم و در یک هفته آینده از بخش‌های مختلف حدود هزار میلیارد تومان اختصاص می‌یابد و امیدواریم از بیمه هم پولی برسد.» هاشمی با بیان اینکه بیش از 70 درصد وقت من صرف امور بیمه می‌شود، گفت: «در عین حال همیشه هم بزرگ‌ترین اشکال، بیمه‌ها هستند. ما هزار و 600 میلیارد تومان وام را برای کسی که به ما بدهکار است، گرفتیم و بابت آن همه کشور بر سرمان منت گذاشتند؛ البته این هم از لطیفه‌های روزگار است. یعنی دستگاهی به ما بدهکار است و طبق قانون باید این بدهی را طی دو هفته پرداخت کند و هر چقدر هم که عقب بیفتد باید بهره آن را اضافه کند، حال باید به دیوان محاسبات پاسخ دهیم که چرا بهره پول را نگرفته‌ایم.» وی افزود: «ما 1600 میلیارد تومان گرفتیم و به ما آمار داده‌اند که هزار و 400 میلیارد تومان آن توزیع شده و زمانی که از دانشگاه‌ها می‌پرسیم که چرا پول پرسنل را ندادید؟ می‌گویند که هنوز به ما پولی نرسیده، بنابراین معاونین درمان باید نظارت کنند.» وزیر بهداشت با اشاره به طرح عامل سوم که قرار بود با واسطه بانک رفاه کارگران، مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، خطاب به معاونین درمان گفت: «طبق گزارشی که شب گذشته دریافت کردم، ما 340 میلیارد تومان از بانک رفاه دریافت کرده‌ایم، بنابراین یا شما کوتاهی کردید و اسناد را به موقع تحویل ندادید یا معاونان توسعه شما قرارداد نبستند. شاید شما سندها را آماده کرده‌اید اما فقط 340 میلیارد تومان آن را داده‌اند که البته این تخلف است.»

هاشمی همچنین گفت: «معاونین درمان ما کمی درگیر ساخت و سازها شده‌اند. البته به جرات می‌گویم که حضور این وزارتخانه در شهرستان‌ها و استان‌ها زیاد بوده و همه دوندگی می‌کنند. اما شاید توجه‌شان به دنبال ساخت و ساز رفته و از پزشکان و پرستاران غافل شده‌اند. این در حالی است که اگر پزشکان و پرستاران بدانند که ما گرفتار چه مشکلاتی هستیم، همراهی بیشتری خواهند کرد.»

 

دستگاهی پاسخگوتر از وزارت بهداشت نداریم!

 کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت که در بهترین شرایط اجرای خود، از سوی منتقدان متهم به عدم رعایت تعادل شده است، یک‌بار دیگر و این‌بار در فاز اجرا و از سوی متولیان آن متهم به اعمال سلیقه شد، تا آنجا که وزیر بهداشت از تغییر ضرایب کتاب توسط بیمه‌ها در زمان پرداخت، گلایه کرد. سیدحسن هاشمی با بیان اینکه متاسفانه بیمه‌ها مصوبات را رعایت نمی‌کنند، گفت: «بیمه‌ها گاهی ضریب 2k را به صورت 1k پرداخت می‌کنند که این به معنای بی‌اعتبار کردن مصوبه دولت است. این درحالی است که بیمه‌ها فقط با وزارت بهداشت طرف هستند اما ما با 200 هزار نفر از پرسنل و 200 هزار خانواده مواجه هستیم.»

 مراسم اختتامیه اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های سراسر کشور، به محل درد دل‌های سید حسن هاشمی تبدیل شد. در این جلسه، معاونین درمان بابت عدم استفاده از فرصت‌های خرید و درگیری بیش از حد در ساخت ‌و سازها توبیخ و در زمینه تحویل اسناد متهم به تخلف شدند. این جلسه در پایان با یک خبر خوب برای پرسنل دانشگاه‌ها همراه شد.

وزیر بهداشت زحمت اجرای برنامه‌های درمان ناباروری را به دوش معاونین درمان انداخت و گفت: «برای سال آینده علاوه‌بر پروژه‌هایی مانند بلوک‌های زایمانی، تکمیل نیروی انسانی، توجه به کیفیت اورژانس‌های کشور و مراقبت از طرح تحول سلامت به طور کامل، معاونین درمان باید برنامه‌هایی چون ناباروری را نیز مد نظر قرار دهند؛ چراکه لازم است در زمینه ناباروری بیشتر از امسال اقدام شود.» وی یکی دیگر از برنامه‌های ناتمام خود را به سال آینده موکول کرد و از معاونین درمان درخواست کرد که در سال 95 اهمیت ویژه‌ای به کلینیک‌های دندانپزشکی دهند. وزیر بهداشت با بیان اینکه بحث کنترل هزینه‌ها بسیار مهم و به صلاح است، نظریه افزایش هزینه‌ها ازسوی منتقدین را اشتباه خواند و خاطرنشان کرد: «آمارهای کشوری نشان می‌دهد که این حرف‌ها خلاف است و تهمتی بیش نیست. در عین حال ما می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و راهکار آن تعامل با هیات علمی و پزشکان است.»

حادثه خمینی‌شهر نباید تکرار شود
هاشمی در ادامه با اشاره به بحث حقوق بیماران گفت: «باید این موضوع را بسیار جدی بگیریم. حوزه سلامت بسیار حساس است؛ به طوری که در این حوزه اگر اتفاقی هم نیفتد خبر می‌سازند و نسبت می‌دهند. بنابراین معاونین درمان حتما باید در این زمینه حضور جدی داشته باشند و به راحتی از کنار حقوق بیماران نگذرند تا حوادثی چون خمینی‌شهر اتفاق نیفتد.» وی ضمن اشاره به انعکاس حادثه نوزاد صومعه‌سرایی، افزود: «از رسانه‌ها تشکر می‌کنیم و در عین حال مسوولیت حرفه‌ای رسانه ایجاب می‌کند که حقایق را به مردم انتقال دهد اما باید از گمانه‌زنی پرهیز کند، اطلاع خلافی را به مردم نرساند و از حرمت افراد نیز مراقبت کند.» هاشمی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به سازمان صداوسیما گفت: «صداوسیما اگر مشکلی را نشان می‌دهد باید همزمان نظر مسوول مربوطه را هم داشته باشد. یک نفر را در وزارت بهداشت نشان می‌دهند که با او تماس گرفته‌ شده و او حاضر به توضیح نشده است. من فکر می‌کنم دستگاهی پاسخگو‌تر از وزارت بهداشت نیست، البته در این زمینه رضایت کامل هم ندارم.»

کارشکنی‌ها در طرح تحول

 وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه کار مهم دیگری که مغفول مانده در زمینه پرداختی‌های ارائه کنندگان خدمت است، گفت: «زمانی که به خور و نائین رفتم، پرسنل می‌گفتند که یکسال است مقیمی ما را نداده‌اند. بنابراین به دانشگاه‌هایی که ساخت و ساز انجام می‌دهند، می‌گویم ساخت و ساز را تعطیل و پرداخت‌ها را انجام دهند؛ چرا که ممکن است عده‌ای از میان خود ما مشکل ایجاد کنند. ما به اندازه کافی مشکلاتی از خارج دولت داریم و در این میان عده‌ای نیز نمی‌خواهند که اجازه دهند طرح تحول سلامت به نتیجه برسد. بنابراین پرداختی‌ها باید انجام شود، چرا که پرسنل هم زندگی و گرفتاری دارند.»

وی با اشاره به اقدامات معاونت درمان در زمینه ساخت کلینیک‌های ویژه گفت: «کار بزرگی که معاونین درمان در کشور انجام دادند این بود که 8 هزار متخصص و تعداد زیادی کلینیک ویژه ایجاد شده و بیش از 40 میلیون نفر در آنها ویزیت شدند. حال اگر این کلینیک‌ها نبود، افراد باید برای هر ویزیت 35 هزار تومان پرداخت می‌کردند، اما اکنون با 3000 تومان ویزیت می‌شوند. حال عده‌ای نمی‌خواهند اجازه دهند که این کارها ادامه یابد. حاصل این می‌شود که وقتی به کارکنان‌ پول ندهیم، اقدام به تاسیس مطب می‌کنند و پول را از جیب مردم می‌گیرند. این کاری بود که دولت قبل و دولت‌های گذشته هم انجام می‌دادند و در این صورت دیگر چیزی از طرح تحول سلامت باقی نمی‌ماند.»

 منبع:سپید

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان