ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد /در سال 95 مراقب سلامت به خانه تمام مردم ایران می‌رود

ﺳﻪشنبه 25 اسفند 1394 | نظرات کاربران ( 0 )

اقدامات خوبی برای کاهش خطاهای پزشکی صورت گرفته است

 سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال آینده تمام خانواده‌های ایرانی تحت پوشش مراقب سلامت می‌روند و اقدامات خوبی برای کاهش خطاهای پزشکی نیز صورت گرفته است.

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، در خصوص مسافرانی که در تعطیلات نوروزی از سفرهای خارجی به کشور باز می‌گردند گفت: مانند گذشته به این مسافران درباره مراقبت از بیماری‌های منتقله توصیه می‌کنیم به خصوص در مورد مسافرانی که از آمریکای جنوبی به کشور می‌آیند و همچنین در سفرهای زیارتی هم توصیه‌های ما در مورد رعایت بهداشت غذایی است که تماماً منتشر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص طرح پزشک خانواده گفت: مدل نهایی پزشک خانواده در اتفاق نظری جهانی که وجود دارد این است که هر خانواده یا هر فرد از دو جنبه بهداشت عمومی که مبتنی بر پیشگیری است و هم از جنبه مراقبت‌های اولیه درمانی و بهداشتی باید تحت پوشش قرار بگیرد که نظام سلامت کشور مجموع این دو کار را با ترکیب‌های متفاوتی باید فراهم کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت مدلی را که مورد تأکید قرار داده است مبتنی بر نظام ارجاع و پزشک خانواده به عنوان دروازه‌بان است. یعنی هر خانواده ایرانی به یک پزشک خانواده و یک مراقبت سلامت نیاز دارد.

حریرچی تصریح کرد: مراقب سلامت فردی است که به صورت چهره به چهره با خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کند و بیمار را به پزشک خانواده که در مرکز پزشکی مستقر است ارجاع می‌دهد. در تلاشیم تا در سال 95 صد درصد خانواده‌های ایرانی مراقب سلامت داشته باشیم و این طرح هم اکنون در استان‌های فارس و مازندران اجرا شده است. همچنین پزشک خانواده در سال اخیر از 4400 نفر به 6700 پزشک افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص پرداخت به بیمه‌ها گفت: با توجه به تغییراتی که بیمه‌ها داشتند در زمینه پرداخت‌ها دچار مشکل بودیم اما تمام تعهداتمان را به مردم اجرا کردیم ولی شرمنده پرسنل‌هایمان شدیم. روند پرداخت مطالبات پرسنل بیمارستان‌ها مربوط به کارانه است و حقوق آنها سر وقت پرداخت می‌شود اما به طور میانگین پرداخت کارانه‌ها با تأخیر شش ماهه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما از طریق بانک ملت هزار و 400 میلیارد تومان به بیمارستان‌ها پرداخت کردیم و از طریق بانک رفاه نیز 400 میلیارد تومان پرداخت کردیم. تا شنبه همین هفته 9 هزار و 866 میلیارد تومان اسناد به بیمه‌ها ارسال کردیم که تاکنون 4 هزار و 311 میلیارد تومان را گرفته‌ایم. همچنین حدود 3 هزار میلیارد تومان برای 4 ماه اخیر خدمات ارائه شده که اسناد آن هنوز ‌آماده نیست.

حریرچی در خصوص خطاهایی که توسط پزشکان در سال 93 رخ داد، گفت: کار اصلی برای مقابله با بروز چنین خطاهایی پیشگیری است و اکثر خطاهایی که رخ می‌دهد سیستماتیک است و باید سیستم اصلاح شود. همچنین آگاه‌سازی پزشکان، سیستم گزارش‌‌دهی، موضوعات مربوط به ساعت کار و نحوه رسیدگی به خطاهای احتمالی نیز مؤثر است و  این موضوع، موضوع پیچیده‌ای است اما اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

حریرچی در خصوص ناباروری در ایران، گفت: 11 الی 19 درصد زو‌ج‌های ما نابارور هستند و این افراد بهترین جمعیت هدف برای افزایش جمعیت هستند. بیش از 1720 زوج نابارور در کشور داریم که سالانه حدود 88 هزار نفر درمان می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خاتمه گفت: در سال آینده وزارت بهداشت قصد دارد به زوج‌های ناباروری که توان مالی ضعیفی دارد کمک‌‌های خوبی کند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی و بهداشتی که در مدارس ارائه می‌شود به صورت کاملاً رایگان است،‌ گفت: عمده خدمات پزشکی در مدارس خدمات دندانپزشکی است و این اقدام پزشکی وزارت بهداشت خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: تمام افراد بالغ ایران بالای 12 دندان کشیده شده یا پوسیده یا قبلاً پر شده دارند و این ناشی از این است که زمانی که باید اقدامات پیشگیرانه می‌کردیم،‌ انجام ندادیم.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان