ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

همایش ملی نقد عملكرد دولت با نگاهی به طرح تحول سلامت برگزار می‌شود

یکشنبه 5 ارديبهشت 1395 | نظرات کاربران ( 0 )

موسسه ملی تحقیقات سلامت، همایش ملی نقد عملكرد دولت با نگاهی به طرح تحول سلامت را با هدف بررسی دستاوردها و چالش های این طرح برگزار می‌ كند.

 «به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از گروه علمی ایرنا موسسه ملی تحقیقات سلامت، رئیس این موسسه در این خصوص توضیح داد: هدف از اجرای این همایش انجام نقدی جدی است تا نتیجه و دستاورد حاصله بتواند در آینده حوزه سلامت كشور تاثیرگذار باشد».

«مجدزاده ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش استفاده از فضای گفتمان سیاستی است؛ به این صورت كه بتوانیم گوش كنیم و نظر افراد و تنوع آرا و آنچه راكه به صورت معمول نوشته نمی‌شود و به صورت مقاله درنمی‌آید اما افراد در مسیر اجرایی یا در مسیر توسعه سیاستی به آن رسیدند، مطرح كنیم.»

«دكتر سیدرضا مجدزاده افزود: در اجرای این برنامه دو امیدواری وجود دارد یكی اینكه این برنامه در حوزه سلامت شناخته و نهادینه شود و استمرار پیدا كند و دوم اینكه سایر نهادها در سایر بخش‌ها از این برنامه الگو برداری كنند و بتوانیم آن را به سایر بخش‌ها توسعه دهیم به همین دلیل است كه مانند سال گذشته پذیرای نقدها و آنچه هستیم كه بتواند ارزش افزوده ایجاد كند. »


وی ابراز امیدواری كرد و افزود: افرادی در همایش حضور یابند كه خبرگان این حوزه باشند تا شواهد علمی را مطرح و برداشت‌های خود و آنچه راكه فكر می‌كنند می‌توانند از آن طریق سلامت كشور را تسریع و بهبود ببخشند، مطرح كنند.


رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، طرح تحول سلامت را یكی از محورهای اصلی برگزاری این برنامه دانست و عنوان كرد: طرح تحول سلامت یك چارچوب نظری دارد و در دنیا تحت عنوان «پوشش همگانی سلامت» مطرح است؛ پوشش همگانی سلامت سعی می‌كند كه خدمات اساسی سلامت به آحاد مردم ارائه شود به نحوی كه آنها دچار سختی در پرداخت نشوند.


«مجدزاده با بیان اینكه سه مورد از برنامه‌های همایش امسال به پوشش همگانی اختصاص دارد، توضیح داد: گستره خدمات یعنی اینكه چه خدماتی را نظام سلامت باید ارائه دهد و چه خدماتی را ارائه نمی‌دهد، چه افرادی از خدمات بهره می‌برند، آیا خدمات عادلانه بین مردم ارائه می شود، مردم حاشیه شهرها به اندازه مردم پایتخت از خدمات بهره مند هستند و اینكه آیا مردم در برابر هزینه‌های سلامت حفاظت می‌ شوند، از جمله موضوعات مورد بحث در این برنامه ها است. »


وی افزود: بحث تولیت و حاكمیت و اینكه آیا اقداماتی كه انجام می شود طبق اسناد بالادستی، قوانین و سیاست‌های كلی سلامت چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران است، از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش به شمار می رود.


مجدزاده بررسی تاثیرات اجتماعی و فرابخشی طرح تحول سلامت در حوزه‌های مختلف مانند بحث‌های اجتماعی و اقتصادی را نیز از دیگر موضوعات این همایش عنوان كرد و گفت: به طور كلی زمانی كه در مورد موفقیت طرحی مانند طرح تحول سلامت صحبت می‌كنیم باید توجه كنیم كه قرار است چه شاخص‌هایی (سلامت یا پوشش خدمات بیمه ای) تغییر كند.


وی با بیان اینكه در حوزه سلامت ما نیازمند یك برنامه نود سیاست‌گذاری هستیم، عنوان كرد: این در حقیقت خواست وزیر بهداشت است كه چنین نقدی را داشته باشیم كه بتوان آن را صادقانه و جدی مطرح كرد تا چراغ راهی باشد برای سایر اقداماتی كه در این حوزه انجام می‌شود در نتیجه سعی می‌كنیم از شیوه‌های بسیار علمی در حوزه گفتمان سیاستی استفاده كنیم.


«مجدزاده خاطرنشان كرد: یكی از بحث‌های مهم كشوری، تولید شواهد علمی برای تصمیم‌گیری و شناسایی مشكلاتی است كه برای تحقق برنامه‌ها باید مورد پیگیری قرار گیرد. »


وی افزود: «در فضای سیاست‌گذاری عمومی دو نوع شواهد داریم؛ برخی شواهد علمی هستند كه به صورت كتب، نشریات و مقاله منتشر می‌شوند و برخی از آنها بحث‌هایی هستند كه به اصطلاح به آنها گفتمان‌های سیاستی گفته می‌شود، یعنی افراد با هم صحبت و ماحصل تجارب خود را جمع بندی می‌كنند كه این امر باعث طراحی خط‌ مشی سیاست‌گذاری ها به شیوه صحیح می شود.»

مجدزاده با بیان اینكه این همایش به زودی برگزار می شود، خاطرنشان كرد: یكی از پنل های مهم در این همایش به موضوع تقاضای القایی خواهد پرداخت كه قرار است در پنل وضعیت تقاضای القایی در كشور و اقداماتی كه باید برای كنترل آن انجام شود، مورد بررسی قرار گیرد.

 رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت یادآور شد: سال گذشته 170 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و نقدها و نظرات ارائه شده در قالب یك كتاب تهیه و در اختیار وزیر بهداشت و معاونان وی قرار داده شد.

رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، پایداری منابع را یكی از بحث های مهم دانست و گفت: در حال حاضر با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی مردم كاهش یافته با این حال در این همایش راه های دستیابی به اهداف آرمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان