ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

شیلنگ قلیان و خطر هپاتیت B

چهارشنبه 26 خرداد 1395 | نظرات کاربران ( 0 )

دکتر سید جواد میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به رواج قلیان در بین نوجوانان هشدار داد و گفت:استفاده مشترک از شیلنگ قلیان سبب ابتلا مصرف کنندگان به بیماری‌ های عفونی مانند هپاتیت B می شوند.

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ،دکتر سید جواد میراسماعیل با اشاره به اینکه مصرف قلیان در جامعه افزایش یافته است،افزود:سن شروع مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان در 2 سال اخیر به 13 سال کاهش یافته است.براساس آخرین مطالعات صورت گرفته، حدود 37 درصد از نوجوانان و جوانان کشور قلیان استعمال می کنند و متاسفانه قبح مصرف قلیان در جامعه شکسته شده است.
دکترمیراسماعیل افزود: با اشاره به اینکه شواهدی مبنی بر تاثیر قلیان برمیزان و طول عمر اسپرم دارد، افزود:قلیان حاوی فلزات سنگین مانند آرسنیک، کروم و سرب است که می تواند سبب کاهش تولید اسپرم ‌وعوارض جبران ناپذیری بر باروری داشته باشد.قلیان کشیدن دیگر چندان به عنوان یک ضدارزش در جامعه تلقی نمی شود و به همین دلیل در تلاش هستیم با اجرای برنامه های مناسب اجتماعی از جمله پویش «قلیان‌هایمان را گلدان کنیم» گامی موثر در این مسیر برداریم.
وی با اشاره به اینکه دود استفاده از قلیان بر روی تمام افراد خانواده تاثیر می گذارد، گفت: در صورتی که کودکی در محل کشیدن قلیان حضور داشته باشد، احتمال ایجاد عفونت ‌های ریوی، آسم و سندرم مرگ ناگهانی در آنان افزایش می ‌یابد. حجم دودی که در اثر مصرف قلیان وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است و این موضوع خیلی نگران کننده است.

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان