ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

ابتلای 700 هزار ایرانی به زخم مزمن

شنبه 3 مهر 1395 | نظرات کاربران ( 0 )

«رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: زخم مزمن یک بیماری شایع به شمار می رود که طبق برآوردها بین 600 تا 700 هزار نفر در ایران مبتلا به این عارضه هستند.»

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ،دکتر سیدمهدی طبایی در گفت و گویی با بیان اینکه شمار مبتلایان به زخم مزمن در حال افزایش است، افزود: بر اساس آمارهای منتشره و مقالات موجود، شیوع زخم مزمن بین هشت دهم تا یک درصد جمعیت ایران تخمین زده می شود. این بیماری علل مختلفی دارد که شایعترین علت بروز آن در اندام های تحتانی بدن، مربوط به بیماری های عروقی مانند واریس است.
طبایی یکی دیگر از شایعترین علت های ابتلا به زخم مزمن را بیماری دیابت اعلام کرد و گفت: جمعیت مبتلا به بیماری دیابت در کشور بیش از 6 میلیون نفر تخمین زده می شود که یک چهارم آنها در طول زندگی دچار زخم می شوند.


رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران اظهار کرد: سالانه حدود 200 هزار دیابتی به جمعیت مبتلایان به زخم در کشور اضافه می شوند که درصد قابل توجهی از آنها دچار زخم مزمن خواهند شد. بیماری های شریانی، مصرف داروهای مختلف، بیماری های تغذیه ای، بیماری های روماتولوژی و داخلی را از دیگر علل ابتلا به زخم های مزمن عنوان کرد.


طبایی، موثرترین روش برای مقابله با زخم مزمن را افزایش آگاهی مردم دانست و گفت: شناسایی افراد در معرض ابتلا به بیماری، تغذیه مناسب و اصلاح سبک زندگی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.افراد مبتلا به دیابت باید قندخون خود را کنترل و از رژیم غذایی و درمانی مناسب پیروی کنند و در صورت بروز زخم، نسبت به درمان به موقع آن اقدام کنند.


طبایی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با زخم باید به بیماران دیابتی آموزش داده شود، افزود: به افرادی که دچار زخم های مزمن دیابتی می شوند، باید کمک کنیم تا زخم پیشرفت نکند و این عارضه منجر به قطع عضو آنها نشود.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی به راه اندازی مرکز جامع ترمیم زخم در این مجموعه اشاره کرد و گفت: اینگونه مراکز درمانی باید در کشور گسترش یابد تا خدمات مناسب به بیماران زخم مزمن ارائه شود.هدف از راه اندازی این مجموعه را علاوه بر ارائه خدمات درمانی مطلوب، ارائه الگوی مناسب در این زمینه دانست تا بتوان در اقصی نقاط کشور مراکز خاصی برای درمان و ترمیم زخم ایجاد کرد.


رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران ادامه داد: تمام دانش، امکانات و تجهیزات لازم برای درمان زخم های مزمن در کشور وجود دارد اما مشکل، سازماندهی و ارائه خدمات منسجم به بیماران است.افراد مبتلا به زخم مزمن معمولا در بیمارستان و مراکز درمانی سرگردان هستند و جایی نیست که بتوانند تمام خدمات درمانی را به صورت یک مجموعه دریافت کنند.


دکتر طبایی با بیان اینکه زخم مزمن به عنوان بیماری بین رشته ای شناخته می شود، افزود: درمان زخم مزمن نیاز به همکاری تیم پزشکی متشکل از متخصصان رشته های مختلف دارد بنابراین متولیان باید این شرایط را در کشور فراهم کنند.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان