ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

2 تا 5 درصد جراحی های ستون فقرات به بروز عفونت منجر می شود

چهارشنبه 17 آذر 1395 | نظرات کاربران ( 0 )

«عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: براساس آمار جهانی، به طور معمول دو تا پنج درصد موارد بعد از جراحی ستون فقرات به بروز عفونت منجر می شود.»

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ؛ دکتر گیو شریفی در آستانه برگزاری اولین کنگره ستون فقرات، افزود: نباید بروز عفونت بعد از جراحی ستون فقرات را به استریل نشدن دستگاه ها نسبت داد، بلکه عفونت به دلیل میکروب های پوست است که در بیماران دیابتی این عارضه شدیدتر است.


وی با بیان این که همه جراحی ها ریسک عفونت دارند و این موضوع شامل جراحی ستون فقرات نیز می شود، بیان کرد: وقتی وسیله ای در بدن قرار می دهیم، احتمال عفونت بیشتر می شود و در تمام جهان این عفونت ها بعد از جراحی های ستون فقرات پیش می آید.


مسئول هماهنگی کنگره های انجمن جراحان مغز واعصاب همچنین یادآور شد: همه عفونت ها دوره درمان دارند، به طوری که عفونت های سطحی در دو هفته و عفونت های عمقی در سه ماه بهبود می یابند و در بعضی موارد نیاز به عمل دوباره است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بیماری های دوران سالمندی را همچون دیسک کمر که باعث فرسایش، استهلاک و فرسودگی شده و بیماری های فرسایشی و اصطکاکی ستون فقرات مانند دیسک کمر، تنگی کانال کمر، سرخودگی مهره و...، جزو شایع ترین بیماری های ستون فقرات دانست که توسط جراحان مغز و اعصاب درمان می شوند.


عضو کمیته علمی اولین کنگره ستون فقرات گفت: با توجه به نیاز روزافزون جراحی ستون فقرات، این رشته رشد بسیار خوبی در 20 سال اخیر پیدا کرده و استفاده از وسایل و تجهیزات جدید پزشکی برای جراحی ستون فقرات، باعث شده حوزه ستون فقرات متحول شود.


وی با اشاره به تخصص های زیادی که در زمینه ستون فقرات کاربرد دارند، تاکید کرد: همه اینها نیازمند بازآموزی دائم پزشکان است.برگزاری این کنگره های علمی اهمیت بسزایی در بالا بردن کیفیت خدمات و دانش همکاران دارد به گونه ای که پزشکان و جراحان، اختراعات و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و نتایج مثبت آن انتخاب و راهگشای عملکرد جامعه پزشکی خواهد بود.


این جراح مغز و اعصاب افزود: غنی بودن این قبیل کنگره های علمی نه تنها به رشد دانش پزشکان کمک می کند بلکه به کسب تجربیات بیشتر برای همکاران منجر خواهد شد. ضمن اینکه اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت سلامت مردم دارد و نتایج همه اینها به مراقبت بهتر از بیمار منجر می شود.


مسئول هماهنگی کنگره های انجمن جراحان مغز و اعصاب با بیان اینکه اولین کنگره ستون فقرات با حمایت انجمن جراحان مغز و اعصاب برگزار می شود، افزود: در این کنگره که از 25 تا 26 آذر 95 در جزیره کیش برگزار خواهد شد، تمامی همکاران مغز و اعصاب، توانبخشی، ارتوپد و فیزیوتراپ ها حضور خواهند داشت.


وی ادامه داد: در این کنگره 6 موضوع اصلی را که نیازمندی های جراحی های روز اعصاب و ستون فقرات است، انتخاب کرده ایم و یکی از بحث های جدید در این کنگره بالانس کردن ستون فقرات است.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان