ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

مردان تهرانی رکورد دار ابتلا به سرطان پروستات

شنبه 11 دی 1395 | نظرات کاربران ( 0 )

«سایت پزشکان ایران_ رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی گفت: بیشترین آمار ابتلا به سرطان پروستات در کشور مربوط به تهران است.»

دبیر انجمن ارولوژی ایران ،دکتر محمدرضا نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: سرطان پروستات جزء شایع ترین سرطان ها در دنیاست و در ایران نیز شیوع این بیماری حدود 12.5 در هر 100هزار مرد است که تقریبا شیوع بالایی محسوب می شود.
ایشان گفت: تهران از نظر شیوع سرطان پروستات، بالاترین آمار را در کشور داراست و به ازای هر 100 هزار مرد تهرانی، 22 تا 23 نفر مبتلا به این نوع سرطان هستند.
جراح کلیه و مجاری ادراری درباره دلایل موثر در افزایش آمار سرطان پروستات در تهران و برخی مناطق کشور نیز توضیح داد: بسیاری از محققان، نقش عوامل محیطی، تغذیه و رژیم پرچرب را در ابتلا به این نوع سرطان، موثر می دانند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از سوی دیگر، ممکن است افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند، بنابراین زودتر شناسایی می شوند و آمار مبتلایان به سرطان پروستات در این شهرها بیشتر از مناطق دیگر ثبت و محاسبه شود.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی بیمارستان امام خمینی، آمار ابتلا به سرطان پروستات در مناطق مختلف ایران از 5 در 100 هزار نفر تا 24 نفر در صدهزار نفر متفاوت است.

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان