ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

معرفی دارو گرانیسترون

«معرفی دارو گرانیسترون Granisetron»

(موارد مصرف)

Granisetron یک آنتاگونیست 5-HT3 با عملکرد مشابه با ondansetron است. در درمان حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و رادیوتراپی و همچنین جهت پیشگیری و درمان این عوارض بعد از عمل جراحی کاربرد دارد. به صورت هیدروکلرید تجویز می گردد ولی دوزها بر اساس پایه بیان می شوند. 1/1 میلی گرم Granisetron Hydrochloride تقریباً معادل با یک میلی گرم
Granisetron پایه می باشد. جهت پیشگیری از حالت تهوع و استفراغ مرتبط با رادیوتراپی دوز توصیه شده بالغین 2 میلی گرم روزانه می باشد که به صورت خوراکی طی یک ساعت پرتودهی مصرف می گردد. همچنین به طریق داخل وریدی نیز تجویز می گردد. در مورد پیشگیری از تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی یک میلی گرم از آن به 5 میلی لیتر رقیق می شود و طی 30 ثانیه به طریق تزریق داخل وریدی تجویز می گردد و قبل از شروع بیهوشی تجویز باید کامل شود. جهت درمان این حالات از دوزهای مشابه تا 2 بار در روز استفاده می شود.

(عوارض جانبی)
برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
‎در صورت بروز یبوست، یک رژیم غذایی متعادل سرشار از فیبر و مصرف مایعات و آب کافی توصیه می شود. با این حال در صورتی که یبوست طولانی شد به پزشک خود مراجعه نمایید .
احساس گرما و بر افروختگی با مصرف اندانسترون ممکن است در شما ایجاد شود لذا در این مدت از لباس های سبک و خنک استفاده نمایید .

(دارو های هم گروه)

  • Dolasetron Mesilate
  • Ondansetron
  • Palonosetron

 

 

معرفی دارو(سایت پزشکان ایران)
مطالب پیشنهادی

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان