ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

احتمال وقوع زلزله 6.9 ریشتری تا 7.1 ریشتری در تهران

شنبه 18 آذر 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

بر اساس نتیجه تحقیقات و برآوردهای محققان در صورت وقوع زلزله در تهران به بزرگی 6.9 الی 7.1 ریشتر خواهد بود و در این زلزله حدود 500 هزار واحد مسکونی تخریب می شوند و 2500 نفر نیز کشته در پی خواهد داشت .

به گزارش سایت پزشکان ایران ، دکتر نعمت حسنی رییس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد : از دست رفتن جان حتی یک نفر برای مات بسیار مهم می باشد .ولی واقعیتی که باید در این حادثه در نظر گرفت خراب شدن تعداد واحد های مسکونی و مجروح شدن افراد و بی خانمان شدن  و از دست رفتن جان بسیاری از هموطنان عزیزمان می باشد .

دکتر نعمت حسنی ادامه داد : بر اساس نتیجه تحقیقات و برآوردهای محققان در صورت وقوع زلزله در تهران بزرگی آن به 6.9 ریشتر و 7.1 ریشتر خواهد بود است و شتابی که در مناطق مختلف تهران ایجاد می‌کند به ۶ دهم شتاب ثقل یا ۶۰۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه می‌رسد.

وی تاکید کرد : در سال ۲۰۰۰ محققان ژاپنی برآورد کردند در این زلزله ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد ولی در مطالعات دیگری که ما در این زمینه انجام دادیم میزان تلفات ۲۵۰ هزار نفر برآورد شد به این معنا که در یک زلزله‌ای به بزرگای  6.9  انتظار داریم ۲۵۰ هزار نفر کشته شوند.

حسنی اضافه کرد: از این رو در مدیریت بحران تاکید بر کاهش میزان خرابی‌های ناشی از زلزله است.

   ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

 

اخبار پزشکی (پزشکان ایران) 

  مطالب پیشنهادی


 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان