ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

ترمیم سریع‌تر زخم با کمک باکتری‌ها

چهارشنبه 18 بهمن 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

محققان دانشگاه آپسالا  شیوه جدیدی رابرای درمان زخم یافته اند . در این شیوه از باکتری اسید لاکتیک به منظور انتقال پروتئین های کموکین استفاده می شود .

به گزارش سایت پزشکان ایران ؛ در این شیوه افزایش سرعت ترمیم زخم‌ها حاصل تغییراتی است که در میکرومحیط زخم ایجاد می‌شود و منجر به تغییر رفتار سلول‌های ایمنی خاص می‌گردد.
محققان با استفاده از این فناوری جدید می‌توانند میزان نوعی پروتئین موسوم به کموکین یا CXCL 12 را از طریق انتقال مستقیم آن به محل زخم در یک دوره زمانی مناسب افزایش دهند. همچنین اسید لاکتیک تولید شده توسط باکتری موجب کاهش PH زخم می‌شود که این امر مانع از تخریب بافت‌ها می شود.
میزان کموکین به‌طور غریزی در محل زخم کنترل می‌شود. هنگامی که این پروتئین توسط باکتری ها در محل زخم انباشته می شود، برای کنترل اوضاع تعداد بیشتری از سلول‌های سیستم ایمنی که متخصص ترمیم زخم هستند، به محل جراحت اعزام شده و زخم را با سرعت بیشتری ترمیم می‌کنند.
محققان این شیوه را روی موش‌ها آزمایش کردند و توانستند سرعت بهبود زخم‌ها را به میزان چشمگیری افزایش دهند. محققان قصد دارند آزمایشات بعدی را روی خوک‌ها انجام دهند.

 

   ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

 

اخبار پزشکی (پزشکان ایران) 

  مطالب پیشنهادی


 

 

 

 

 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان