ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

10 دلیل مهم در سکته مغزی

یکشنبه 15 بهمن 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

در 90 درصد موارد یکه سکته مغزی رخ می دهد ، 10 عامل مهم وجود دارد .

به گزارش سایت پزشکان ایران ،دکتر شهرام اویس قرن بیان داشت :طبق تحقیقات صورت گرفته با همکاری 32 کشور در خصوص شیوع و علل سکته مغزی 10 عامل مهم آن شناسایی شده است .

فشار خون ، چربی خون ، قند خون ، استعمال سیگار ، افزایش وزن ، نبود تحرک بدنی ، استرس ، بیماری‌های قلبی ، تغذیه نامناسب ، و مصرف الکل به عنوان مهم ترین دلایل ایجاد سکته مغزی شناخته شده اند .

متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت : سکته مغزی در تمام دنیا شایع است در ایران نیز از شیوع بالایی برخوردار است به نوعی که احتمال بروز سکته مغزی در بین جوانان ایران 7 برابر بیشتر از کشورهای غربی می باشد .

وی ادامه داد : علت افزایش این بیماری در بین جوانان ایرانی به دلیل سبک زندگی و عدم تحرک آنهاست همچنین تغذیه نامناسب و عدم مصرف میوه و سبزیجات نیز از عوامل مهم افزایش این بیماری می باشد .
دکتر شهرام اویس قرنافزود: سکته مغزی دومین علت مرگ در سراسر جهان است . همچنین ژنتیک نیز در افزایش این بیماری نقش مهمی دارند پس افردای که در بین خانواده خود سابقه این بیماری وجود دارد بهتر از بیشتر مراقبت کنند .

سکته مغزی به دو دسته تقسیم می شود :  خونریزی در بافت مغزی و ایجاد سکته به علت لخته شدن در عروق مغز . همچنین بیماران اگر در 4 ساعت اولیه به ارژانس مراجعه کنند می توانند با تزریق داروی حل کننده تا حد زیادی از سلول های مغزی را نجات دهند و از فلج دایمی یا ناتوانی بیمار جلوگیری کنند .

 

   ( عضو کانال تلگرامی شوید لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید )

 

اخبار پزشکی (پزشکان ایران) 

  مطالب پیشنهادی


 

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان