ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

موج جدیدگرما در انگلیس و افزایش تب یونجه

دوشنبه 12 تير 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

 محققان کالج سلطنتی پزشکان عمومی انگلیس دریافتند موج گرمای اخیر موجب افزایش چشمگیر موارد ابتلا به تب یونجه و افزایش 50 درصدی مراجعه به پزشک شده است.

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کالج سلطنتی پزشکان عمومی، در طول هفته اول ژوئن 11 هزار و 353 نفر با عوارض تب یونجه به پزشک مراجعه کرده‌اند و تعداد این افراد تا هفته منتهی به 25 ژوئن به 37 هزار و 568 نفر رسیده است. این آمار در مقایسه با سال گذشته، افزایش 50 درصدی را در تعداد مراجعان به پزشکان عمومی نشان می‌دهد.
محققان با مقایسه این آمار و تغییرات دمایی دریافتند، در طول سال گذشته افزایش دما و موج جدید گرما منجر به افزایش تعداد مبتلایان به تب یونجه شده است.
تب یونجه نوعی حساسیت فصلی است که در واکنش به گرده‌های گیاهان ایجاد می‌شود و عوارض کوتاه مدت شدیدی دارد، اما فاقد آثار ماندگار است. عوارض اصلی آن شامل عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم است. تب یونجه درمان قطعی ندارد؛ اما برای کاهش و جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک معمولا آنتی هیستامین تجویز می‌شود. عدم خروج از منزل، دوش گرفتن و شستن البسه پس از تردد در خیابان‌ها، استفاده از عینک آفتابی و چرب کردن سوارخ‌های بینی با استفاده از وازلین، تدابیری هستند که برای مقابله با عوارض تب یونجه پیشنهاد می‌شوند.
بر اساس آمارهای محققان تنها در انگلیس بیش از 10 میلیون نفر به تب یونجه مبتلا هستند.

اخبار پزشکی(سایت پزشکان ایران)
مطالب پیشنهادی

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان