ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست اخبار
10 / 10
از 1 کاربر

استعمال دخانیات و مثانه نوروژنیک

دوشنبه 2 مرداد 1396 | نظرات کاربران ( 0 )

نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران با اشاره به نقش بیماری های زمینه ای در بروز مثانه نوروژنیک گفت: استعمال دخانیات در بروز مثانه نوروژنیک و بی اختیاری ادرار تأثیر غیرمستقیم دارد.

به گزارش سایت پزشکان ایران به نقل از ایرنا ؛ دکتر مهری مهراد با بیان اینکه مصرف دخانیات احتمال ابتلای فرد به سرطان مثانه را نیز افزایش می دهد، افزود: در صورتی که تومور مثانه بدخیم باشد، بیمار جراحی می شود و به این ترتیب احتمال نوروژنیک شدن مثانه بیشتر شده و می تواند بی اختیاری ادرار را برای بیمار به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از افراد از بی اختیاری ادرار رنج می برند؛ این بیماری در افرادی که مبتلا به بیماری هایی همچون دیابت ، پارکینسون ، ام اس و دیسک کمر هستند و افرادی که جراحی نخاع به دلیل تومور یا تصادف و هرگونه تروما داشته اند، ممکن است سبب بروز مثانه نوروژنیک شود.
مهراد گفت: در گذشته امکان کنترل ادرار در افرادی که قطع نخاع شده یا مبتلا به ام اس بودند، وجود نداشت و باید از سوند استفاده می کردند اما امروزه با درمان های جدید این مشکل قابل درمان است.
نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران اظهار کرد: امروزه درمان های جدیدی برای این بیماران انجام می‌شود که تحریک الکتریکی عصب ساکرال از این موارد است.
مهراد به برگزاری کنفرانس علمی ـ آموزشی تحریک الکتریکی عصب ساکرال اشاره کرد و گفت: این کنفراس در خصوص بی اختیاری ادرار در مثانه نوروژنیک در افرادی که مثانه عصبی دارند یا نمی‌توانند ادرار را نگه داشته یا دفع کنند، برگزار و یافته های جدید در این علم مطرح شد.
نماینده انجمن نورویورولوژی بین المللی ایران خاطر نشان کرد: در این کنفرانس سه مورد جراحی زنده برای بیمارانی که مثانه نوروژنیک داشتند از طریق تحریک الکتریکی نخاع انجام شد.
به گفته مهراد، در روش تحریک الکتریکی نخاع وسیله ای در ناحیه ساکروم انتهای نخاع بیمار قرار گرفته و میدان الکتریکی ایجاد می کند تا مثانه دوباره بتواند کنترل ادرار طبیعی خود را به دست آورد.

اخبار پزشکی(سایت پزشکان ایران)
مطالب پیشنهادی
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان