ورود کاربراندرخواست عضویت استان : شهر :

جستجو پیشرفته پزشکان

مشخصات فردی
نام پزشک :
نظام پزشکی :
جنسیت :
بیمه
نوع بیمه :
تخصص
تخصص :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :

جستجو پیشرفته مراکز پزشکی

مشخصات کلی
نام مرکز :
نوع بیمه :
موقعیت مکانی
استان :
خیابان :
« بازگشت به لیست مقالات
10 / 10
از 1 کاربر

معرفی بیماری آمنزی (فراموشی)

(تعریف)

اختلال فراموشی عبارت است از « اختلال حافظه که همراه با اختلالات چشمگیر کارکردهای شناختی نباشد » . ویژگی اصلی اختلال فراموشی ، مختل بودن حافظه است که باعث افت کارایی شغلی فرد می شود.

باید توجه داشت که اگر فراموشی همراه با اختلال بارز هوشیاری باشد ، تشخیص دلیروم مطرح می شود و چنانچه کارکردهای شناختی فرد به تدریج مختل شود، تشخیص دمانس باید در اولویت قرار گیرد .

(علائم و نشانه ها)

. معمولا در اختلال فراموشی حافظه کوتاه مدت و حافظه اخیر مختل می شود ولی حافظه دور و حافظه فوری مختل نمی شود

(علل و عوامل خطرساز)

کمبود ویتامین ، هیپوگلسمی ، هیپوکسی ، تشنج ها ، درمان با الکتروشوک ، اختلالات جریان خون مغزی و انجام جراحی مغز و بیماری MS

(درمان بیماری)

درمان کلی برای این بیماری وجود ندارد. بهترین کمکی که می شود به این بیماران کرد ، اقدامات حمایتی و درمان و کنترل علت ایجاد کننده است .

(پیشگیری)

شما می‌توانید از طریق آموزش و یادگیری اندازه مغز خود را افزایش داده و آن را بزرگتر کنید. سعی کنید با مطالعه و یادگیری مطالب و مهارت‌های جدید و یا افزایش تعداد دوستانتان تحریکات مغزی بهتری داشته باشید. علاوه بر این با بالا رفتن سن میزان ویتامین B12 در خون افت می‌کند و احتمال بروز آلزایمر تشدید می‌شود. افت ویتامین B12 باعث تحلیل رفتن و کوچک شدن اندازه مغز می‌شود و در نهایت مغز دچار آتروفی (تحلیل رفتن) می‌شود. برای پیشگیری از این عارضه بهترین اقدام مصرف منظم مکمل B12 از سن 40 سالگی به بعد است. علائم اولیه را فورا شناسایی کرده و روند بیماری را کنترل کنید. مشکلات حافظه به صورت آنی و ناگهانی ایجاد نمی‌شوند. اگر از علائم این بیماری مطلع باشید می‌توانید به محض مشاهده و درک ابتدایی ترین علائم مثل از دست دادن حس بویایی، بیماری را تحت کنترل بگیرید و پیشرفت آن را به تعویق بیندازید.

 

معرفی بیماری(سایت پزشکان ایران)
مطالب پیشنهادی

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

تبلیغات

نظر سنجـــی

نظر سنجی ای به ثبت نرسیده است

پر مخاطب ترین پزشکان